"In ultima perioada am primit mai multe sesizari din partea unor clienti care au fost in excursii in Turcia, legate de abateri grave ale unor agentii de turism din Romania in ceea ce priveste asigurarea serviciilor deja achitate. Operatorii, fara sa-si asume problemele financiare cu care se confrunta, au dat vina pe Bayram si pe faptul ca bancile nu au functionat pentru trei zile", se arata intr-un comunicat al TIAD.

Peste 1.000 de turisti romani au fost blocati cateva zile, la inceputul lunii septembrie, in statiunea turca Antalya, dupa ce agentia de turism Premium Holidays, de unde si-au cumparat vacantele, a intampinat dificultati din cauza problemelor financiare ale partenerului sau din Turcia.

Reprezentantii agentiei au explicat atunci ca turistii au intampinat probleme si pentru ca in acele zile in Turcia se sarbatorea Bayramul, iar bancile au fost inchise, motiv pentru care nu a putut face platile catre hotelierii turci.

TIAD precizeaza ca astfel de comportamente ale unor operatori din turism ar trebui sanctionate dur, deoarece creeaza atat prejudicii clientilor care au platit excursiile, cat si imaginii Turciei, una dintre destinatiile turistice principale din acest an. Turcia atrage anual circa 30 de milioane de turisti din intreaga lume.

Reprezentantii investitorilor turci explica, de asemenea, ca Bayramul, sarbatoarea musulmana care a urmat Ramadanului, s-a sarbatorit trei zile, marti, miercuri joi, dar singura zi in care bancile turcesti nu au lucrat a fost marti, 30 august.

Citeste si:

"Este bine cunoscut faptul ca orice agentie sau hotel care primeste o confirmare de plata din partea unei banci romanesti, chiar si online, plata se considera efectuata. In aceste conditii, declaratiile tour operatorilor romani nu sunt reale. Turcia este o tara deschisa turismului, avand relatii comerciale cu majoritatea tarilor est-europene. De asemenea, oamenii de afaceri turci sunt prezenti de multi ani in majoritatea capitalelor lumii si nici o banca nu si-ar fi permis un astfel de risc", a declarat Ömer Süsli, presedintele TIAD.

El a adaugat ca singura zi in care bancile turcesti nu au lucrat a fost marti, 30 august, iar liniiile aeriene au fost deschise si hotelurile si agentiile de turism au functionat la intreaga capacitate.

TIAD este o organizate non-profit, constituita in 1993, la initativa oamenilor de afaceri turci din Romania, si are ca principal obiectiv dezvoltarea relatiilor economice, sociale si culturale dintre Turcia si Romania.

Asociatia numara aproximativ 146 de membri, care activeaza in domeniul aparaturii electrice si electronice, produselor chimice si maselor plastice, transportului, constructiei de masini, industriei, comertului, financiar-bancar, alimentatiei, confectiilor, turismului si constructiilor.