“Pana la momentul actual, Heinzmann nu a indeplinit nici 30% din obiectivele propuse in planul de management. Heinzmann a spus la vremea respectiva ca a renegociat 12 contracte, intre timp am ajuns la concluzia ca a renegociat un singur contract, cel de handling de la Frankfurt, care prevede o reducere de 400.000 de dolari pe an”, a declarat presedintele CA al Tarom.

Pascariu mai spune ca avioanele Tarom stau prea mult timp la sol si ca au un grad de ocupare sub limita profitabilitatii.

“O companie care vrea sa fie profitabila trebuie sa aiba un avion in zbor peste 14 ore, insa aeronavele Tarom zboara intre 6 si 10 ore. Gradul de ocupare al aeronavelor Tarom este de 68%, in mod normal ar trebui sa fie de peste 75%”, mai spune Pascariu.

Consiliul de Administratie mai este nemultumit si de faptul ca Heinzmann nu a inceput procesul de restructurare si a angajat 40 de persoane pentru operatiuni la sol, desi Tarom are prea multi angajati.

Pascariu mai spune ca reducerea pierderilor Tarom se datoreaza "unor masuri luate de catre CA inainte de numirea lui Heinzmann, cum ar fi rationalizarea achizitiilor, precum si datorita scaderii pretului la combustibil si a cheltuielilor cu amortizarile".

Referitor la trecerea pe profit in luna mai, Consiliul de Administratie a mai spus ca "in fiecare an Tarom inregistreaza venituri mai mari in perioada de vara, datorita biletelor achizitionate in avans. Dupa incheierea sezonului turistic, pierderile vor reveni in lipsa unor masuri de restructurare majora".

Citeste si:

Consiliul de Administratie a hotarat pe 22 iunie suplimentarea resurselor necesare urgentarii indeplinirii obiectivelor din Planul de Management prin numirea lui Nicolae Demetriade in functia de administrator-director executiv.

Fata de nemultumirile exprimate de CA, Heinzmann a acceptat reducerea mandatului sau de CEO de la patru ani la un an, urmand sa isi incheie colaborarea cu Tarom in noiembrie, ca si Michael Moriaty , CFO-ul cu care face echipa.

Legat de privatizare, Pascariu a spus "nu cred ca privatizarea Tarom trebuie grabita doar de dragul privatizarii, doar pentru a bifa ceva. Abia dupa ce am inceput restructurarea si constatam ca suntem pe drumul cel bun putem sa avem astfel de discutii, altminteri am fi ajuns exact in situatia in care a ajuns CFR Marfa".

Dupa primele trei luni ale anului, pierderile Tarom au scazut cu 24% fata de aceeasi perioada din 2012, iar dupa primele cinci luni cu 34%.
Tarom va mai ramane pe pierderi si in 2013 – 2014, urmand sa intre pe profit in 2015. Planul de management al companiei detinute de Ministerul Transporturilor prevede pentru acest an pierderi de 143 milioane lei si de 18 milioane lei pentru 2014.

Managementul belgian da roade: Pierderile Tarom au scazut cu 24%

Managementul belgian da roade: Pierderile Tarom au scazut cu 24%

Compania a fost infiintata in 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.