"Anul 2013 a fost unul de investitii in tehnologie si online marketing, in abordari diferite ale activitatilor pe care le desfasuram. Rezultatele actiunilor de anul trecut si, partial, de anul acesta, se vor revedea in rezultatele aferente anului 2014", a declarat, intr-un comunicat, Javier Garcia del Valle (foto), CEO al Happy Tour Group.

Seful Happy Tour: Delta Dunarii, Transilvania si Bucovina sunt bijuteriile turistice ale Romaniei

Seful Happy Tour: Delta Dunarii, Transilvania si Bucovina sunt...

Grupul, compus din agentia de turism Happy Tour, portalul de rezervari online Paravion, agentia Travel House si turoperatorul Prestige Tours, nu a comunicat rulajul inregistrat in 2012 sau evolutia inregistrata anul trecut. Potrivit datelor publicate la Ministerul de Finante, Happy Tour a avut in 2012 afaceri de 181,9 milioane lei (40,9 milioane euro), Prestige Tours International a raportat vanzari de 57,9 milioane lei (13 milioane euro), iar Paravion Tour a consemnat un rulaj de 52,3 milioane lei (11,7 milioane euro). In cazul Travel House International, cele mai recente date sunt din 2011.

Astfel, rulajul cumulat din 2012 al Happy Tour, Prestige Tours International si Paravion Tour s-a ridicat la 65,6 milioane euro, conversie in euro calculata la cursul mediu BNR din 2012, de 4,45 lei/ euro. Grupul precizeaza ca in 2013 cresterile cele mai importante au fost realizate pe segmentul de leisure, cu un avans mediu de 12%. Pe de alta parte, segmentul de city break a inregistrat o crestere de 8%, se spune in comunicat, potrivit Mediafax.

"Din ce in ce mai multi romani aleg sa calatoreasca vara pe destinatiile operate cu charter. Anul trecut am avut 14 chartere catre Grecia, Turcia, Spania si Cipru. Pentru 2014, pastram actualele destinatii, noutatile fiind reprezentate de diversificarea ofertelor charter pentru Bodrum si Chania (Creta), introduse anul trecut", a spus del Valle.

Citeste si:

Vanzarile biletelor de avion au terminat pe plus anul trecut, compania anticipand cresteri si in 2014. Cursele externe au generat 85% din vanzarile totale de bilete de avion. "Analizand scopul calatoriilor pentru anul 2013, avem un raport de 45% -55% pentru vacante versus vanzarile pentru clientii corporate. De asemenea, vanzarile de bilete low cost au crescut cu aproximativ 10% in 2013 ca volum, comparativ cu 2012. Cele mai cautate destinatii au fost Barcelona, Milano si Roma", potrivit sursei citate.

Agentia Happy Tour a fost infiintata de Nicolae Demetriade si achizitionata in anul 2007 de fondul spaniol de investitii GED. Agentia a derulat in intervalul 2003 -2013 un contract de servicii de turism cu Petrom a carui valoare a crescut pe parcursul celor zece ani, ajungand la aproximativ 10 milioane de euro anual. Contractul, cel mai mare din turismul romanesc, a expirat in ianuarie 2013, iar compania petroliera a atribuit ulterior serviciile agentiei Perfect Tour.

Printre principalele agentii de turism din Romania se mai numara Eximtur, Christian Tour, Perfect Tour, TUI Travel Center (Eurolines) si Paralela 45.