Nu numai ca avem acces la oferte prestabilite dar putem incheia cu agentia si “contracte la pachet”, care sa ne ofere noua si celor cu care intram in contact, cel mai satisfacator, comod, original si eventual profitabil loc in care sa ne desfasuram activitatea si sa ne atingem scopul propus.

Turismul de afaceri, care are o pondere de 20-30% pe piata turistica din Romania, incepe sa capete o importanta din ce in ce mai mare in structura agentiilor mari. Acest segment a evoluat spectaculos odata cu restul economiei romanesti, un alt motiv al evolutiei fiind si deschiderea canalelor de comunicare cu tarile mai dezvoltate, cel putin din acest punct de vedere. Astfel, dupa cum ne spun specialistii, toate acestea nu fac decat sa stimuleze trend-ul ascendent al business travel-ului.

Si ca sa fiu mai explicita, agentia Marshal Turism are ca activitate preponderenta turismul de afaceri, 70% din activitatea companiei fiind dedicata segmentului “corporate” si cerintelor acestuia. Si in cazul agentiei Paralela45 putem mentiona ca 40% din profitul total al companiei o reprezinta turismul de afaceri.

In ultimii cinci ani, incasarile principalelor agentii de turism din Romania, pe segmentul turismului de afaceri, au fost de aproximativ 100%. Reprezentantii Eximtur au specificat ca in 2005, incasarile fata de 2004 au crescut cu 100% iar pentru 2006, cresterea va fi spectaculoasa, ea fiind estimata la 120% fata de 2005. Previziunile sunt astfel din cele mai optimiste.

Si in cazul agentiei Paralela45 efectul a fost acelasi: o crestere de 100% a veniturilor, in acest an. Agentia Marshal, care timp de patru ani a fost singurul tour-operator roman implicat in organizarea logistica a congreselor, conferintelor si seminarelor in cele mai importante orase ale tarii, are astfel o concurenta acerba, chiar daca va fi prima agentie de turism care va construi doua hoteluri proprii, de 4* si de 5*, pentru a extinde acest segment.

Investitii pe masura “clasei”

Citeste si:

Anual, investitiile in acest segment cresc, asta pentru ca devine o latura foarte profitabila a turismului romanesc. “Investim anual aproximativ 200.000 euro, reprezentand cheltuieli de reprezentare, sediu, personal specializat, cotizatii in cadrul diverselor organizatii de profil din care face parte, crearea/machetarea/tiparirea materialelor publicitare de specialitate destinate atat potentialilor clienti cat si posibililor parteneri, participare la targuri de turism de afaceri internationale, studii de specializare si specialitate”, a precizat pentru Wall-Street reprezentantul departamentului de vacante in strainatate al agentiei Paralela45, Ondina Dobriban.

Si agentia Eximtur a investit anul acesta 5000 de euro, principalul target fiind reprezentat de publicitate: “promovare, participarea la targuri specializate, agenti de turism specializati, constituirea unui compartiment distinct, birouri si dotare distincta”, a specificat pentru Wall-Street, Lucia Nora Morariu, presedinte Eximtur.

Acest tip e turism se desfasoara la nivel inalt si foarte inalt, fapt pentru care nu putem vorbi de “oferte avantajoase”. Ce cuprind aceste pachete? Daca ne referim la conditiile de cazare si masa, ele trebuie sa fie “de clasa”. Mai mult decat atat, trebuie sa cuprinda programe interesante, “fie de turism, fie de tip team building, astfel incat scopul companiei care a solicitat aceste programe sa fie atins si/sau depasit”, completeaza Ondina Dobriban. “Este totusi interesant de mentionat ca nici o companie nu este dispusa sa plateasca oricat pentru o destinatie anume; intotdeauna se vor 'cerne' destinatiile si functie de pret, indiferent de cat de nou sau spectaculos este programul oferit de agentie”, completeaza reprezentanta agentiei Paralela45.

Nici agentia Eximtur nu ofera pachete turistice pentru acest segment, “de regula se ofera servicii la cerere, in functie de dorinta clientului. Pot fi combinate: avion, cazare, renta a car, agreement sau organizare completa evenimente. In ceea ce ne priveste dispunem de o baza contractuala cu un numar de peste 200 unitati selectate in principalele orase din Romania, iar clientii isi pot face rezervari direct in site iar descrierea unitatilor include si informatii cu privire la facilitatile pentru organizare de evenimente precum si tarifele fara TVA”, ne spune Lucia Morariu.

Daca sunteti in situatia de a face parte din consiliul de administratie al unei companii, tot Eximtur vine cu o propunere de servicii care sa avantajeze nu numai reprezentantii companiei ci si angajatii. Astfel, clientii beneficiaza de agenti de travel dedicate, care se ocupa de toate calatoriile in interes e afaceri ale firmei respective, precum si de vacantele salariatilor acestor firme care calatoresc in interes personal. Negocierea acestui tip de contract, dupa cum ne spune Lucia Morariu, se face la pachet, avantajele fiind atat de partea administratiei cat si a salariatilor corporatiei respective.

Desi turismul de afaceri mai are de “papat” investitii pentru “a se face mare”, asta din cauza faptului ca lipseste un numar suficient de unitati hoteliere dotate cu facilitati pentru evenimente, el continua sa ia avant, asta pentru ca oamenii de afaceri romani devin din ce in ce mai interesati de segmentul business travel, in acelasi timp, si numarul unitatilor hoteliere este in continua crestere.