Romavia a fost infiintata in 1991, sub coordonarea Ministerului Apararii, si a fost folosita in special de catre demnitarii romani. Compania a avut exclusivitate pentru efectuarea de zboruri speciale, fiind folosita inclusiv de catre presedintele Romaniei, informeaza News.ro.

Situatia financiara a Romavia s-a inrautatit treptat, in special din cauza cresterii chetuielilor cu angajatii, iar in 2014 compania a intrat in faliment.

In acelasi an a fost infiintata compania Aviro Air, care a devenit operationala in acest an. Compania aeriana detine, in prezent, doua aeronave British Aerospace (BAe) 146-300, cu 112 de locuri si distanta de „32 pitch” (81 cm) intre scaune, modelul fiind construit in perioada 1987-2003.
Aviro Air are certificat pentru operatiuni de transport aerian public emis de Autoritatea Aeronautica Civila din Romania. In prezent, Aviro Air opereaza curse aeriene pe destinatii europene si catre Orientul Mijlociu.

Citeste si:

„Pana anul viitor, flota Aviro Air se va mari si isi va diversifica mult reteaua de destinatii. Tinta companiei noastre este de a oferi clientilor nostri servicii de buna calitate si performanta inalta. Intentia noastra este de a opera atat curse charter externe din Bucuresti si din Romania, cat si de a sprijini incoming-ul romanesc, aducand turisti straini de pe diverse piete tinta”, a declarat directorul general al Aviro Air, Aurel Bitianu.

Compania a semnat contracte cu mai multi turoperatori, atat din Romania, cat si din strainatate, si exista negocieri avansate cu alti operatori importanti din sectorul turistic.

Aparitia unei linii aeriene pe piata vine in contextul in care numarul de turisti in Romania este in crestere puternica. Piata transportului aerian de pasageri din Romania este dominata in prezent de trei mari companii: Wizz Air, cu o cota de piata estimata la 28,6%, Tarom (24,3%) si Blue Air (14,5%).