Operatorul spaniol aerian low-cost Clickair va intra pe piata locala in luna mai printr-o cursa intre Bucuresti si Barcelona. Compania va opera primul zbor pe 1 mai, de pe aeroportul Otopeni catre aeroportul El Prat din Barcelona, preltul unui bilet tur/retur achitizionat in acest moment, pentru datele de 1 respectiv 2 mai, fiind de 125 de euro (taxe incluse)

Cursa spre Bucuresti face parte dintr-o lista de 24 de rute noi pe care compania spaniola va opera in perioada urmatoare, rutele fiind intre Barcelona, Sevilia si Valencia catre Moscova, Helsinki, Viena, Budapesta sau Dubrovnik.

Clickair si-a inceput activitatea in octombrie 2006, propunandu-si sa transporte 4,5 milioane pasageri in 2007 si aproximativ 10 milioane pasageri in 2008, an in care intentioneaza sa dispuna de o flota de 30 de avioane si o oferta de 70 de destinatii. In acest sens Clickair intentioneaza sa investeasca aproximativ 120 milioane euro in perioada 2006-2008.

Clickair este detinuta, in proportii egale, de cea mai mare companie aeriana spaniola Iberia, grupul de constructii si servicii ACS, touroperatorul Iberostar, holdingul familial Nefinsa si fondul de investitii Quercus Equity, fiecare cu o participatie de 20 de procente.

Citeste si:

Pe piata locala activeaza patru operatori low-cost, si anume Blue Air, MyAir, SkyEurope si Wizz Air. Toti cei patru operatori estimeaza cresteri semnificative a numarului de pasageri transportati in acest an. Astfel, Blue Air, liderul pierei de profil, si-a propus pentru acest an atingerea cifrei de 600.000 de pasageri transportati, dupa ce a incheiat anul 2005 cu un total de aproximativ 400.000. Compania si-a mai propus atingerea unui grad de ocupare de 80%, in crestere de la 77% inregistrat in 2006, potrivit declaratiilor oficialilor operatorului autohton.

Compania maghiara Wizz Air, care a pus Bucurestiul pe harta sa in urma cu aproximativ o luna, estimeaza pentru acest an o cifra afaceri de 30-40 de milioane de euro, compania avand ca obiectiv trasportarea a 500.000 de pasageri in 2007 si atingerea unei cote de 15% din piata locala. In plus, Wizz Air si-a propus cresterea numarului de pasageri trasportati cu o rata anuala de 30-40%.

Si operatorul aerian MyAir, prezent pe piata locala de aproximativ doi ani, si-a propus pentru acest an cresterea semnificativa a numarului de pasageri, dupa ce in 2006 au fost transportati pe aceste rute un total de 220 000 pasageri, potrivit datelor comunicate de oficialii companiei.

Operatorul slovac low-cost SkyEurope si-a propus triplarea cotei de piata, prin cresterea la o cota de 25-30% comparativ cu aproximativ 10% inregistrati in anul precedent. Potrivit cifrelor transmise de catre companie, SkyEurope a transportat in 2006, pe singura cursa operata, Bucuresti Bratislava cu posibilitatea transferului la Viena, aproximativ 35.000 de pasageri, obiectivul pentru acest an fiind de 140.000 de pasageri.