Directorul general al MyAir, Antonio Iervolino a declarat ca masura va fi o lovitura pentru companiile low-cost. "Noi nu vom putea suporta tarifele de pe Otopeni. Taxele de pe aeroportul Aurel Vlaicu sunt mult mai convenabile, iar clientii nostrii nu au nevoie de servicii VIP sau plasme, nu au nevoie de lux, ci de preturi bune si sa ajunga in siguranta la destinatie", a spus Iervolino, citat de NewsIn.

Mai mult, directorul MyAir considera ca aceste companii mici "au deranjat probabil companiile mari sau chiar anumite persoane". Totodata, acesta se intreaba daca nu cumva una din cauze ar fi "ca anumite persoane care isi construiesc case chiar langa pista considera ca aceasta vecinatate a devenit incomoda".

Referindu-se la lucrarile de modernizare preconizate la aeroport, Iervolino considera ca "directorul aeroportului Baneasa s-a apucat sa demareze lucrarile pentru terminal, pentru ca aceasta era intr-adevar o problema".

"Se vrea ca pe aeroportul Baneasa sa aiba acces doar cursele de business"

La randul sau nici directorul general al Blue Air nu este de acord ca operatorii low-cost sa nu mai functioneze pe Baneasa.

"Nu fac speculatii pe niste vorbe goale. Cei care intentioneaza sa scoata companiile low-cost de pe Baneasa sunt rupti de realitate si fac declaratii fara suport. Aeroportul Otopeni nu face fata nici acum, dar cand se vor reloca toate cursele! Acest lucru se va observa si cand Baneasa va fi inchis aproape doua saptamani pentru lucrari. Probabil, se vrea ca pe aeroportul Baneasa sa aiba acces doar cursele de business, ca sa fie unii linistiti si sa nu ii deranjeze nimeni", a spus directorul general al Blue Air, Gheorghe Racaru.

Premierul Tariceanu a declarat joi ca i-a cerut ministrului Transporturilor sa pregateasca masurile necesare pentru transformarea aeroportului Baneasa, astfel incat acesta sa deserveasca compania Romaero si sa preia avioanele mici, urmand ca zborurile low-cost sa fie preluate de pe aeroportul Otopeni.

"Aeroportul, in momentul de fata, dincolo de inconvenientele privind poluarea fonica, a devenit un real pericol pentru locuitorii din zona, pentru ca se afla in mijlocul orasului. Exista anumite reglementari de prudenta care fac ca aeroporturile sa fie amplasate in afara oraselor", a declarat Tariceanu.

Intrebat daca aeroportul Baneasa va fi inchis, premierul a afirmat ca autoritatile nu au aceasta intentie, dar a precizat ca este anormal sa existe un aeroport in mijlocul Capitalei.

"Eu nu pot sa va spun acest lucru, nu exista in acest moment o intentie conturata, dar parerea mea este ca, tinand cont de dezvoltarea urbanistica a Bucurestiului, nu va mai putea supravietui un aeroport in oras. Aratati-mi si mie un oras in Europa unde exista un aeroport in mijloc. Nu exista!", a spus Tariceanu.

Ministrul transporturilor sustine ca nu este vorba despre desfiintarea aeroportului Baneasa.

"Am avut o discutie cu primul ministru Calin Popescu Tariceanu despre aeroportul Baneasa, dar nu in sensul desfiintarii aeroportului. In jurul aeroportului se dezvoltata multe centre comerciale si a inceput construirea unor imobile. Prin urmare Baneasa nu poate sa indeplineasca normele din cauza zgomotului fonic, iar premierul mi-a cerut sa elaborez un plan de analiza", a spus Ludovic Orban.

Ministrul transporturilor a mai precizat ca in trei, cinci, sapte ani cursele mari nu vor mai ateriza pe Aeroportul Baneasa. Acesta va deveni un aeroport pentru cursele mici de business.

Blue Air are planificate investitii de 10 mil. euro pentru Aeroportul Baneasa

Citeste si:

Anterior, la aeroportul Baneasa au demarat actiuni de modernizare. Astfel, compania aeriana Blue Air a semnat contractul de concesiune pentru construirea noului terminal Plecari de pe Aeroportul Baneasa, investitie in valoare de aproximativ 10 milioane euro.

Directorul aeroportului, Stefan Mladin a precizat ca prin acest contract Blue Air urmeaza sa construiasca noul terminal pe un teren de aproximativ 5.000 de metri patrati, aflat in proprietatea Aeroportului International Aurel Vlaicu. Valoarea investitiei este in jur de 9-10 milioane euro cu toate dotarile necesare, suma ce va fi suportata integral de catre compania Blue Air.

Se estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2008, dupa obtinerea tuturor avizelor si aprobarilor necesare, sa inceapa construirea noului terminal Plecari. Termenul de finalizare este de opt luni de la inceperea lucrarilor. Astfel, cel mai probabil in vara anului 2009 noul terminal va fi functional.

Construirea unui nou terminal era necesara deoarece in ultimii trei ani a crescut numarul pasagerilor, iar terminalul existent nu mai face fata, sustin reprezentantii aeroportului. Acestia considera ca daca se va construi noul terminal, Aeroportul Baneasa va avea o capacitate de peste doua milioane de pasageri, implicit va creste profitul si nu in ultimul rand se vor imbunatatii conditiile oferite pasagerilor.

Daca in 2007, au tranzitat Aeroportul Baneasa aproximativ patru milioane de calatori, peste cativa ani numarul va creste la peste opt milioane de pasageri, a spus Mladin.

Reprezentantii Blue Air s-au aratat interesati de construirea unui nou terminal la aeroportul Baneasa inca din 2006. "De doi ani ne-am aratat disponibilitatea pentru a participa la construirea terminalului plecari al aeroportului, dar pana in prezent (iunie 2008, n.r.) nu s-a finalizat nimic", declara in iunie directorul general al companiei low-cost Blue Air, Gheorghe Racaru.

Mladin: Este necesar un al treilea aeroport

In plus, directorul general al aeroportului Aurel Vlaicu, Stefan Mladin, considera ca este necesar un al treilea aeroport pentru ca, in urmatorii ani, cu toate dotarile si modernizarile ce vor fi facute la aeroporturile din Baneasa si Otopeni, acestea nu vor face fata fluxului din ce mai mare de calatori.

In acelasi timp, aeroportul Baneasa trebuie sa adopte masuri de protectie a mediului, iar in acest sens a fost demarat un studiu pentru obtinerea unor fonduri de la Comunitatea Europeana.

Mladin sustinea la inceputul lunii august ca potrivit planului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, in prima faza, se va continua extinderea caii de rulare existente si a bretelei de degajare rapida (calea de rulare Delta n.r.), extinderea platformei pentru parcarea aeronavelor mari, respectiv cu 5.000 de metri patrati si o statie pentru tratarea deseurilor (un sistem propriu de incinerare a deseurilor n.r.). Mai mult, pana la finele anului va fi achizitionata aparatura noua pentru controlul bagajelor si a persoanelor si definitivarea unui gard inteligent (camere si senzori de miscare.

In perioada 29 septembrie-12 octombrie Aeroportul Aurel Vlaicu va fi inchis traficului aerian pentru lucrarile de legatura intre piste, in fapt pentru consolidarea acestora. Pana la sfarsitul anului se mai doreste si intarirea masurilor de securitate prin achizitia de materiale performante. Lucrarile la calea de rulare Delta vor fi realizate din sursele proprii ale aeroportului Baneasa, a spus secretarul de stat in Ministerul Tranporturilor, Antonel Tanase.

Directorul general al Aeroportului Aurel Vlaicu, Stefan Mladin, a precizat ca in perioada cat va fi inchis aeroportul Baneasa marea majoritate a companiilor isi vor reloca activitatea la aeroportul Otopeni sau, in functie de politica acestora, isi vor anula unele curse.

Pe aeroportul Baneasa, media miscarilor pe zi este in prezent de 50 la aeronavele mari, iar de 70-80 la aeronavele de mici dimensiuni.