Transferuri rapide de proprietate intr-o perioada scurta, profituri importante pentru cumparatori si prea putine avantaje financiare pentru vinzatorul initial. Asa s-ar putea descrie piata terenurilor din Romania. Anul trecut, s-au vindut peste 100.000 de hectare. Specialistii din industria de profil sustin ca dinamica pietei este asigurata in cea mai mare parte de investitiile speculative. Piata terenurilor este excesiv de dinamica. Iar investitiile de tip speculativ sint cele mai reprezentative pentru acest sector. Terenul este privit ca o marfa, nu ca un suport pentru productie, ci ca o oportunitate de profit, este de parere Emil Giurgiu, presedintele Uniunii Nationale a Agentilor Imobiliari. Potrivit acestuia, de cele mai multe ori terenurile se vind in prima faza la preturi de nimic, pentru ca apoi sa se revinda cu preturi de 10-20 de ori mai mari. Modalitatea prin care unii intra in posesia unor terenuri este de multe ori bizara, a mai spus Giurgiu, mentionind ca exista cazuri in care taranii sint constrinsi de reprezentantii primariei sa vinda anumitor persoane. Uniunea a propus Executivului majorarea impozitului pentru tranzactiile cu terenuri la 16%. Daca nu impozitam corect, vom ramine fara productie si toti vor vinde de la unul la altul. Impozitindu-l, speram ca se va obtine o reducere cu 50% a preturilor la terenuri, explica Giurgiu. Tranzactii de 4,2 mii de miliarde de leiPotrivit Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, anul trecut s-au vindut aproximativ 7.700 de hectare de teren in intravilanul localitatilor si aproximativ 94.300 de hectare in extravilan. Cu o valoare medie de 337 de milioane de lei pe hectar, terenurile intravilane tranzactionate au insumat aproximativ 2,5 mii de miliarde de lei. Valoarea totala a terenurilor vindute in extravilanul locuintelor a totalizat aproximativ 1,7 mii de miliarde de lei. In medie, un hectar de teren in extravilan a fost comercializat cu 17,78 milioane de lei. Un hectar in Cluj: 1,8 miliarde de leiDin punct de vedere al pretului pentru hectarul de teren intravilan, printre cele mai mai scumpe judete ale tarii se numara Cluj, Brasov si Ilfov. Un hectar de teren in Cluj a fost tranzactionat anul trecut, in medie, cu peste 1,8 miliarde de lei, iar in Ilfov aceeasi suprafata costa in medie 1,3 miliarde de lei. Preturi similare s-au practicat in Brasov, unde un hectar de teren in intravilanul localitatilor se vindea cu putin peste un miliard de lei. La polul opus se situeaza judetele Mehedinti - cu preturi medii de 19 milioane de lei pe hectar, Dolj - cu un pret mediu pe hectar de 26,8 milioane de lei si Caras-Severin, unde s-au tranzactionat terenuri cu 30 de milioane de lei pe hectar. Simtitor mai mici fata de preturile terenurilor in intravilan, un hectar in extravilan a costat minimum 5,5 si maximum peste 190 de milioane de lei. Cele mai mari tarife s-au practicat in judetele Ilfov, Bacau si Bistrita-Nasaud, unde preturile au ajuns la 192 de milioane de lei, 53,6 milioane de lei, respectiv 48,6 milioane de lei pe hectar. Vilcea si Timis, cele mai mari suprafete tranzactionateCele mai multe afaceri cu terenuri in intravilan s-au facut in Vilcea, unde s-au vindut peste 1.100 de hectare, in Prahova - unde s-au comercializat 545 de hectare si in Dimbovita - cu 457 de hectare. In topul judetelor unde s-au tranzactionat cele mai mari suprafete in extravilan se situeaza Timis - cu peste 19.800 de hectare si Arad - cu aproximativ 11.600 de hectare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri