Astfel, potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), cele mai cautate destinatii pentru petrecerea Pastelui vor fi anul acesta locatiile care promoveaza turismul religios.

"In acesta perioada se primesc solicitari pentru pensiunile rurale din Maramures si Bucovina. In ce priveste turismul extern, Bulgaria si insulele din Grecia vor fi in topul preferintelor turistilor straini", a declarat, pentru NewsIn, consultantul patronatului de profil, Traian Badulescu.

In ce priveste tarifele pachetelor pentru Paste, acestea pornesc de la 50 de euro pentru destinatiile interne, iar cele mai ieftine preturi pentru destinatiile externe sunt cuprinse intre 70 si 100 de euro pentru Grecia, de exemplu.

Preturile accesibile de anul acesta se datoreaza, spun operatorii de turism, si unui fenomen nou aparut pe piata de profil. "Hotelierii au inceput sa ne faca oferte de inscriei timpurii si pentru perioada Pastelui, nu numai pentru sezonul de iarna. De pilda, pentru un minisejur pentru Paste in Antalya contractat pana la data de 20 februarie, cumparatorul beneficiaza de o reducere de pret de 15%", a precizat managerul agentiei Promt Service Travel, Adriana Goicea.

"Anul acesta am remarcat apetitul crescut al turistilor pentru inscrieri mai timpurii pentru a beneficia de reduceri, promotii si astfel a calatori inteligent si cu buget convenabil. Vanzarile merg bine, iar pana in momentul de fata am epuizat 40% din pachetele turistice puse la vanzare", a spus directorul de marketing al J'info Tours, Cristina Irimia.

Citeste si:

Nici destinatiile mai scumpe nu sunt ocolite de turistii romani. Unele pachete turistice mai putin accesibile fiind deja epuizate. "De exemplu, croazierele de pe Mediterana si Atlantic pentru perioada Pastelui au fost deja epuizate", a adaugat Goicea.

Pentru perioada Sarbatorilor pascale de anul acesta, reprezentantul ANAT estimeaza o usoara crestere a numarului solicitarilor, insa "incasarile vor fi mai mici". Explicatia acestei tendinte consta, in opinia directorului J'info Tours, in sejururile mai scurte spre deosebire de anii trecuti.

"Sunt preferate sejururi de Paste mai scurte fata de anii precedenti, criza economica reducand bugetele destinate vacantelor", a mentionat Cristina Irimia.

Astfel, in aceste conditii operatorii si-au modelat pachetele turistice dupa cerinta pietei. "Anul acesta am realizat pachete mai scurte, dar care au aceeasi calitate a serviciilor, la preturi mai mici", a declarat pentru NewsIn directorul de marketing al agentiei Perfect Tour, Tatiana Bulubica. Acesta estimeaza pentru perioada Pastelui o cerstere cu 5-10% a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.