In luna iulie, agentia de turism a recuperat devansul de 25% inregistrat la sase luni. “Daca la finele primului semestru, diferenta de vanzari pe turism intern, fata de perioada similara din 2008 era de -25%, vanzarile din luna iulie au redus diferenta pana la -15%”, a declarat Lucia Morariu, director general al Eximtur.

Explicatii ale cresterii vanzarilor sunt cel putin doua: introducerea tichetelor de vacanta si ofertele speciale lansate de agentie pentru toate statiunile de pe litoral.

Potrivit companiei, se remarca mari diferente in interesul turistilor pentru un hotel sau altul, in functie de experienta acestora din anii trecuti vis-a-vis de calitatea serviciilor. “Exista hoteluri pentru care am inregistrat cresteri mari de vanzari fata de anul 2008 si altele pentru care vanzarile scad chiar cu 50%”, explica Morariu.

De asemenea, tot mai multi turisti solicita numai servicii de cazare in detrimentul celor de cazare si masa. Exceptie fac sejururile achizitionate la hotelurile care ofera servicii all inclusive sau in sistem bufet consacrate deja in piata.

“Ne bucura cresterea interesului pentru destinatiile din tara, altele decat Litoralul, destinatii in care au aparut multe locatii noi cu conditii bune. De exemplu: Delta Dunarii, Baile Felix, Baile 1 Mai, Buzias, Bran - Moeciu, Olanesti, Tusnad, Bazna, Borsa Maramures, Busteni, Calimanesti-Caciulata, Geoagiu, Gura Humorului sau Paltinis” a mai declarat Morariu.

Eximtur a inregistrat in primele sase luni ale anului o scadere a vanzarilor cu circa 25% si o diminuare a cifrei de afaceri cu aproximativ 20%.

Compania a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 40,5 milioane euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent.