"Fuziunea celor doua aeroporturi (Otopeni si Baneasa -n.r.) este necesara pentru Hotararea de Guvern (HG) care va consfinti infiintarea Companiei Nationale «Aeroporturi Bucuresti». Ca sa poata fi emisa aceasta HG, este necesar ca adunarile generale ale celor doua companii sa-si exprime acordul privind fuziunea. Actionarii Aeroportului Baneasa si-au dat azi acordul in cadrul adunarii generale si urmeaza ca si actionarii Aeroportului Otopeni sa isi exprime in AGA acordul pentru aceasta fuziune", a spus Marin Anton, citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, infiintarea noii companii nu presupune disponibilizari.

"A fost un proces juridic necesar. Abia cand vor fi publicate in Monitorul Oficial aprobarile pentru fuziune ale celor doua companii, va fi facuta Hotararea de Guvern prin care se infiinteaza Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti", a mai spus Anton.

Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti" - S.A. este compania ce va rezulta din fuzionarea Companiei Nationale "Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti" - S.A. cu Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu" - SA.

Ministerul Transporturilor va detine 80% din actiunile companiei, restul de 20% revenind Fondului Proprietatea. Capitalul social al noii companii va fi de 143.772.150 lei.

Proiectul privind fuziunea aeroporturilor Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu (Baneasa) a fost publicat in 2 martie 2007 in Monitorul Oficial (MO), urmand sa rezulte astfel Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, care ar fi trebuit sa fie privatizata si listata la bursa. Se urmarea crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri pe an. Reprezentantii ministerului considerau la acel moment ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca. De asemenea, distanta mica dintre cele doua aeroporturi, de aproximativ opt kilometri, ar fi fost un alt avantaj.

Tot in aceeasi luna, la cateva zile distanta de la publicare proiectului in MO, Aviatia Utilitara a formulat catre Oficiul Comertului de pe langa TMB o contestatie privind fuziunea celor doua aeroporturi, motivand ca in proiectul elaborat de Ministerul Transporturilor a fost inclus un teren de 8,9 ha care apartine companiei si care fost obtinut in instanta in 2006. Astfel, reprezentantii SC Aviatia Utilitara Bucuresti SA au sustinut ca proiectul de fuziune incalca legea.

Guvernul a aprobat, in 28 martie 2007, fuziunea societatilor care administreaza aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu din Bucuresti si infiintarea, in urma fuziunii, a Companiei Nationale „Aeroporturi Bucuresti” SA.

In 5 iunie 2007, fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban a declarat ca fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala ordonanta privind infiintarea Societatii Aeroporturi. Acesta a mentionat ca ministerul va preda terenul de 8,9 de hectare in baza caruia s-a facut contestatia, dar in acelasi timp intentioneaza sa faca o sesizare catre Consiliul Suprem al Magistraturii si catre Ministerul Justitiei legat de decizia pe care a luat-o judecatorul delegat de la Registrul Comertului, care trebuia sa dea decizia pentru inregistrarea noii societati.

MT a initiat apoi in 2007 procedura premergatoare pentru vanzarea unor pachete de actiuni reprezentand 5% din capitalul social a opt companii din subordinea sa, pentru a fi tranzactionate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB). Intre cele opt companii se aflau si cele doua aeroporturi din Bucuresti. Ulterior, Guvernul a anulat, la inceputul anului trecut, infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti", pentru a nu bloca vanzarea la bursa a unor actiuni din capitalul lor social.