Inaintea falimentului declarat pe 22 iulie 2009, italienii de la My Air au jucat ultima carte pentru a scapa de insolventa: oferta de vanzare catre Blue Air.
Rezultatele gasite in documentele contabile ale companiei low-cost italiene, dar si incompatibilitatea dintre flotele celor doua companii au dus insa la un refuz categoric din partea Blue Air.

“Nu am refuzat din start propunerea, ci ne-am dus la fata locului sa vedem realitatea din contabilitate. Acolo am descoperit pierderi pe 29 milioane euro, in conditiile unei cifre de afaceri mai mici decat a Blue Air. Cred ca acei bani s-au “scurs” in alta parte”, a declarat, pentru Wall-Street, Gheorghe Racaru, fostul sef la Blue Air.

O a doua problema care a dus la respingerea ofertei de cumparare a fost flota companiei italiene care nu era corespunzatoare strategiei Blue Air. Flota My Air era compusa din aeronave Airbus A320-200 cu 180 de locuri, McDonnell Douglas MD-82 si Bombardier CRJ-900.

Compania italiana nu este insa la primul faliment. In 2004, compania Volare, prima de tip low-cost care a intrat pe piata romaneasca, operand zboruri spre destinatii din Italia, a dat faliment. Activele “sanatoase” au fost trecute pe o companie nou infiintata, My Air. “Asa cum au facut si in 2004, italienii pot renaste, punand bazele unei noi companii aeriene”, mai considera Racaru.

My Air transporta saptamanal, in medie, 3.500 de pasageri dinspre si inspre Romania.

Compania italiana transportase anul trecut, din si inspre Romania, circa 400.000 de pasageri, nivel similar cu cel inregistrat in 2007. In prima jumatate a anului insa, numarul pasagerilor transportati pe plan local scazuse cu 34%, pana la 165.000 pasageri.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri