In cadrul acordului, ce implica un schimb exclusiv de actiuni, investitorii British Airways vor detine 55% din compania fuzionata, ce va fi condusa de directorul executiv BA, Willie Walsh, au anuntat cele doua companii.

Fuziunea va fi incheiata la sfarsitul lui 2010 si poate fi anulata de Iberia, daca BA nu reuseste sa rezovle problema deficitelor la schema de pensii.

BA are nevoie de o retea mai mare pentru a concura cu grupurile mai mari, precum Air France-KLM si Lufthansa. Fuziunea va duce la combinarea retelei companiei britanice de rute catre Statele Unite cu serviciile oferite de Iberia pentru America Latina, consolidandu-i pozitia de lider pe piata transatlantica si statutul in Europa, unde este pe pozitia a treia.

"BA si Iberia vor fi mai puternice impreuna decat sunt pe cont propriu, in special in ceea ce priveste retelele", a declarat Gert Zonneveld, analist in cadrul Panmure Gordon.

Potrivit unui memorandum semnat de cele doua companii, investitorii BA vor obtine o actiune in cadrul noului grup pentru fiecare actiune pe care o detin, iar investitorii Iberia vor primi 1,0205 actiuni pentru fiecare actiune Iberia.

Cele doua grupuri vor continua sa functioneze ca marci diferite, iar diviziile operationale vor fi incadrate intr-un holding inregistrat la Madrid, care va avea insa principalul sediu la Londra. Presedintele Iberia, Antonio Vazquez, va detine aceeasi functie in cadrul noii companii.

Actiunile BA s-au apreciat dupa anunt cu 5,6%, la 227,1 pence/actiune, dar au cedat ulterior teren pana la 222,2 pence, ceea ce aduce capitalizarea BA la 2,55 miliarde lire (4,25 miliarde dolari).

Titlurile Iberia s-au apreciat initial cu 5%, avansul temperandu-se ulterior la 2,3%, pana la 2,27 euro, la care valoarea de piata a companiei este de 2,17 miliarde euro.

Acordul trebuie sa fie aprobat de actionari si de autoritatile de reglementare, iar Iberia ar putea opri fuziunea, in cazul in care concluzia discutiilor dintre BA si administratorii de pensii nu da rezultate satisfacatoare.

BA a anuntat pe 6 noiembrie ca principala sa schema de pensii pentru salariati are un deficit de circa 2,66 miliarde lire, in crestere fata de deficitul de 1,17 miliarde lire din luna martie.

Cele doua companii au prezentat in iulie 2008 un plan de fuziune, ce se va realiza printr-un schimb de actiuni si va da nastere uneia dintre cele mai mari companii din sectorul aerian, insa negocierile s-au prelungit pana in prezent.

Autoritatile de reglementare din Uniunea Europeana au acuzat companiile aeriene British Airways, American Airlines si Iberia de incalcare a regulilor antitrust, prin punerea la comun a rutelor transatlantice.

British Airways, American Airlines si Iberia, acuzate de incalcarea regulilor antitrust

British Airways, American Airlines si Iberia, acuzate de incalcarea...