Segmentul low-cost a transportat astfel 35% dintre pasagerii care au zburat pe rutele intra-europene.

Tot anul trecut, cand majoritatea companiilor traditionale au recurs la reduceri semnificative de personal, liniile low-cost au angajat 3.000 de persoane, ceea ce inseamna o crestere de 12,5% a personalului, pana la 26.239 de angajati.

Cei 11 membri ELFAA sunt: Blue Air (1,7 milioane pasageri in 2009), bmibaby (2,9 milioane pasageri), easyJet (46,1 milioane pasageri), Flybe (7,3 milioane pasageri), Jet2.com (3,3 milioane pasageri), Norwegian (10,8 milioane pasageri), Ryanair (65,3 milioane pasageri), SverigeFlyg (600.000 pasageri), transavia.com (5,2 milioane pasageri), vueling (8,2 milioane pasageri) si Wizz Air (7,8 milioane pasageri).

In 2009 industria low-cost a inregistrat si trei falimente ale companiilor Flyglobespan, My Air si SkyEurope.

Vezi si: Falimente vs dezvoltare: Spre ce vor zbura operatorii low cost in 2010?

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata Wizz Air

Lupta stransa pe low-cost: Blue Air castiga "la mustata" in fata...