"La sfarsitul anului 2009, s-a constatat faptul ca piata de turism a scazut cu 25-30% in Polonia, Cehia, Romania, dar am reusit sa rezistam ritmului descendent, iar numarul turistilor care au vizitat Egiptul in 2009 a scazut cu 15-20%", declara reprezentantii biroului ETA din Varsovia, responsabili cu promovarea Egiptului in Cehia, Polonia si Romania.

In ceea ce priveste Romania in 2010, Autoritatea Egipteana de Turism si-a imbunatatit planul de promovare, luand in calcul scaderea cu 20% din 2009 si isi propune sa ajunga pe primul loc in topul destinatilor de vacanta din afara Europei. „Ne asteptam ca Egiptul sa creasca cu 30% in toata lumea in 2010, ceea ce inseamna un rezultate chiar mai bun decat in 2008. Pentru Romania am revizuit si adaptat strategia pentru a depasi si remedia scaderea din 2009”, mai sustin reprezentantii ETA.

Pentru urmatorii 3 ani, ETA si-a stabilit ca obiectiv transformarea Egiptului in destinatia externa cea mai solicitata pe piata din Romania.

In completarea celor doua pachete de turism deja disponibile in Romania, si anume Marea Rosie si Valea Nilului, ETA a lansat la sfarsitul anului 2009 trei noi produse turistice care includ Golf, disponibil in 17 locatii, Spa, care cuprinde 6 regiuni si pachetul de vizite in cel mai mare desert.

Autoritatea Egipteana de Turism a intrat pe piata din Romania in 2009 si promoveaza Egiptul ca destinatie turistica.