"Speram intr-o majorare a cifrei de afaceri cu circa 10% in 2011, pe fondul reducerii efectelor crizei economice", a declarat Daniel Micu, administratorul companiei Atlassib, detinuta de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea.

Altassib este liderul pietei transporturilor rutiere de persoane din Romania, inregistrand anul trecut o cifra de afaceri de 275 milioane lei (aproximativ 65 milioane de euro), in crestere cu 2,2% comparativ cu anul precedent.

Tot o crestere de peste 10%, dar bazata pe cu totul alte argumente, asteapta si Dragos Anastasiu, proprietarul companiei Eurolines, numarul doi pe piata de profil, cu afaceri de 9,5 milioane de euro anul trecut.

"Credem ca cifra de afaceri va creste pe fondul problemelor economice din Romania. Sansele multora in tara, in ceea ce priveste locul de munca, sunt destul de putine, in timp ce multe tari central si vest-europene au iesit din criza si au nevoie de angajati. Cei care nu gasesc in Romania incep din nou sa caute alternativa in exterior. Acesta este factorul principal, la care se adauga faptul ca multe firme mici au probleme in gestionarea propriei afaceri", a declarat Anastasiu, citat de Mediafax.

Daca reprezentantul Altassib crede ca tarifele se vor mentine la nivelul din 2010 in acest an, proprietarul Eurolines estimeaza o crestere de minim 5-10% in acest an, determinata de scumpirea combustibilului.

Cu 35 de rute internationale deservite de 200 de autocare, Atlassib nu si-a propus in acest an noi destinatii, mizand pe extinderea celor existente, prin adaugarea de noi statii atat in Romania, cat si pe teritoriul statelor de tranzit.

Citeste si:

Firma detinuta de Dragos Anastasiu are 12 rute internationale si 30 de autocare proprii, la care se adauga cele aproximativ 20 ale partenerilor care opereaza pe cursele si sub brandul Eurolines.

"Focusul de muta de la cursele pe distante lungi, de exemplu Spania si sudul Italiei la cele pe distante medii si scurte. Istanbul, Varna, Sofia, Atena, Chisinau, precum si orase din Serbia si Ucraina, sunt analizate din punct de vedere al fluxului de calatori, urmand ca in aprilie-mai sa decidem ce rute noi vom deschide", a afirmat Anastasiu.

Daca pentru Atlassib cele mai profitabile trei rute sunt, in ordine, Italia, Germania si Spania, in topul Eurolines figureaza Germania, Elvetia si Cehia.

Daniel Micu de la Atlassib spera pentru acest an la o stabilizare a pietei si la disparitia transportatorilor ilegali. De altfel, cea mai mare problema ale companiei este concurenta neloiala, alaturi de cresterea costurilor si, in special, a pretului combustibililor.

"Credem, si incercam sa anticipam trendul, in cresteri pe rutele scurte, in defavoarea celor lungi. Pe termen scurt preconizam o crestere a transportului cu autocarul in general, iar pe termen lung, estimam ca transportul cu autocarul pe destinatiile indepartate va intra pe o panta descendenta din cauza transportului aerian, dar rutele scurte vor ramane viabile, in special pentru destinatiile din Europa de Est", a spus Dragos Anastasiu.