In august, am analizat principali jucatori din online-ul romanesc, observand ca doar un numar mic de site-uri este bine optimizat mobile, restul avand carente majore.

Slab optimizate: viitorul este mobile, dar scorurile magazinelor online din Romania sunt dezamagitoare

Slab optimizate: viitorul este mobile, dar scorurile magazinelor...

Wall-Street.ro a analizat principalele magazine online din tara in ceea ce priveste viteza de incarcare a site-urilor mobile dar si experienta utilizatorilor pe ele, folosindu-ne de PageSpeed Insights. Instrumentul Google analizeaza felul in care pot fi optimizate paginile Web, viteza cu care se incarca (atat varianta mobila cat si desktop) si experienta generala a utilizatorilor. Punctajul primit porneste de la 1 (cel mai slab) si poate ajunge pana la 100 (perfect). Comparam astfel punctajul din data de 13 august 2014 cu cel din data de 20 aprilie 2015, la doar o zi inainte ca Google sa inceapa ceea ce este cunoscut ca „Mobilegeddon”.

Pazea, ,,Mobilegeddon" se apropie! Esti "mobile friendly"?

Pazea, ,,Mobilegeddon" se apropie! Esti "mobile friendly"?

In tabelul de mai jos, aveti toate magazinele analizate si daca acestea au sau nu site-uri „mobile ready”. Daca acestea NU au, pot risca sa coboare de pe pozitiile 1 sau 2 pe anumite cautari, pe 9 sau 10, avertizeaza experti din piata.

Nume Magazin Optimizare mobile
eMag.ro DA
Altex.ro NU
Domo.ro NU
Flanco.ro DA
Cel.ro DA
evoMag.ro DA
PCGarage.ro DA
Elefant.ro NU
LaRedoute.ro NU
Miniprix.ro NU
Vivre.ro NU

Putem observa ca, din 11 website-uri majore, doar cinci au site-uri "mobile ready"; restul, vor incepe de marti, 21 aprilie, sa fie depunctate si sa piarda rang in Google. Citeste aici cum ai putea sa realizezi, rapid si ieftin, un site mobile ready.

Citeste si:

Folosind Page Insights, un alt instrument pus la dispozitie gratuit de Google, putem afla de asemenea cat de rapid se incarca varianta mobile a unui site si, de asemenea, cat de usor este de folosit. In paranteza, in tabelul de mai jos, listam diferentele fata de august 2014.

Magazin online Viteza de incarcare Experienta utilizatorilor
eMag.ro 53 (+4) 99
Altex.ro 63 (+1) 65 (-2)
Domo.ro 21 (-11) 61 (-2)
Flanco.ro 42 (+4) 100 (+39)
Cel.ro 70 (+3) 96
evoMag.ro 63 (+21) 84 (+20)
PCGarage.ro 60 (+1) 99 (+3)
Elefant.ro 68 (+5) 74 (+10)
LaRedoute.ro 66(-2) 70 (+11)
Miniprix.ro 53 (+4) 99
Vivre.ro 68 68

Se pot remarca imbunatatiri la mai multe dintre magazinele analizate - in top se numara Flanco.ro, cu o crestere excelenta a experientei utilizatorilor pe site-uri mobile, de la 61 la maximul de punctaj, 100 - cel mai mult de altfel. Alte evolutii, si semne ca managerii magazinelor au inteles importanta mobile-ului, am remarcat in cazul evoMag.ro si, intr-o masura mai mica, Elefant.ro - desi sistemele Google subliniaza ca magazinul online NU este mobile ready.

De cealalta parte, lipsa de interes pentru zona de mobile se simte in cazul Domo.ro (scadere cu 11 puncte fata de august 2014 a vitezei de incarcare) dar si a Altex.ro, care a stagnat, la un nivel jos. Cei doi retaileri ar trebui sa inteleaga ca, in 2015, oricat de bine pus la punct ar fi mediul traditional, brick & mortar, neglijeaza o zona cu o crestere fantastica - cea a eCommerce-ului. Acest lucru s-ar putea traduce (si se va traduce) in potential neatins si, in timp, scadere a afacerilor.

Cum ai caracteriza experienta pe site-urile mobile ale jucatorilor din tara? Ce consideri ca mai trebuie imbunatatit? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: Mobile