“Cererile pentru finantarea business-urilor din auto sunt mult mai mici in prezent fata de inainte de criza. Cei care au mai cautat imprumuturi au vrut sa isi consolideze partea de service”, a declarat Lucian Oana, manager de vanzari IMM la OTP Bank.

OTP a incercat sa restructureze imprumuturile companiilor cu afaceri in industria auto.

“Nu prea am avut finantari pe partea auto, iar ce am mai finantat in trecut am incercat sa restructuram, sa le dam o gura de oxigen. Spre exemplu, daca aveam un target de 200 de masini anual, iar acum firmele din auto s-au trezit ca vand sub 100 de unitati este destul de greu sa isi sustina cheltuielile”, a spus Oana.

Inainte de criza sumele imprumutate de IMM-urile din industria auto au fost intre 300.000 si 500.000 euro.


“Este o industrie care incearca sa se aseze la un anumit nivel si apoi sa vada care este nevoia. Atata timp cat vanzarile nu stiu unde se vor opri, pentru ca scaderea a fost destul de mare nu pot sa isi faca niste calcule de extindere. Suntem receptivi cu acest domeniu, insa am vazut ca ei incearca sa gaseasca solutii, nu mai cauta ei imprumuturi”, a mai spus oficialul OTP Bank.

OTP Bank are in prezent circa 0,3% clienti din industria auto din totalul de 20.000 de clienti IMM, de la aproximativ 1% inainte de criza.

OTP Bank Romania, subsidiara a celui mai mare grup bancar din Ungaria OTP Bank, a inregistrat in primele patru saptamani ale campaniei Business Kombat, o crestere de 50% a vanzarilor pe segmentul finantarilor acordate IMM-urilor.

Bilantul Business Kombat dupa primele 4 saptamani

Bilantul Business Kombat dupa primele 4 saptamani