Comentarii pe articolul Taxa de prima inmatriculare incalca normele europene


rable

Marian Pavel la 8 Aprilie 2011, ora 09:51
da, normal ca occidentalii vor sa scape de jafurile lor. sa nu mai suporte ei costuri de reciclare
Carlos la 8 Aprilie 2011, ora 17:05
de ce trebuie sa complicam noi lucrurile daca ele sunt simple?
Fiecare detinator de auto este obligat la 2 ani sa efectueze o inspectie ITP la o unitate autorizata de RAR, prilej cu care se stabileste nivelul de poluare specific fiecarui autovehicol in parte. N-ar fi mai simplu sa se instituie prin lege o taxa de poluare mai mare sau mai mica fata de o medie a nivelului de poluare pentru fiecare clasa in parte? Cei care detina masini care polueaza sub medie sa primeasca o reducere iar cei care polueaza de pana la 2 ori mai mult decat media sa plateasca dublu sau sa li se retraga dreptul de a mai circula. Daca taxa de poluare ar fi corelata cu programul rabla, atunci cei care-si cumpara masini cu nivel de poluare sub media clasei sa primeasca un stimulent iar ceilalti sa plateasca pentru prima inmatriculare proportional cu diferenta fata de medie.
simplu.
Tanabe la 9 Aprilie 2011, ora 00:12
Nu e chiar asa! de exemplu, daca ai o masina euro 5 poluezi mai mult intr-un an, daca mergi 10000 de km, decat unul care are un Trabant si merge doar 2000 de km pe an. Pana la urma, e cam greu de calculat cat poluezi si, oricum,aceasta taxa a fost pusa pt a proteja productia interna si importatorii, nu se perpelea nimeni prin somn, dintre politicieni, de cat polueaza o masina... E o lege protectionista, avand un ambalaj ecologic, ca sa zic asa. si inlocuirea unei "rable" cu o masina noua e foarte poluanta. Asta pentru ca , pentru a produce o masina noua, trebuie minereu de fier, acest minereu trebuie prelucrat pana se face tabla, trebuie extras cupru , apoi se fac cabluri etc etc, deci, mergand pe verticala, de la materia prima la produsul finit, se consuma multa energie si se polueaza mult pt a produce o masina noua(ca medie, de ex, se consuma in procesul de fabricatie echivalentul a 5-10000 de litri de apa). Si acuma partea proasta e ca noua masina va polua mai putin, dar diferenta de poluare dintre masina veche si cea noua e mult mai mica decat poluarea pt a produce una noua... Deci e o mae prostie, dar economistii-care sunt oameni fara cunostinte ecologice sau ecotehnice, in general, sustin asta!

  Inapoi la articolul Taxa de prima inmatriculare incalca normele europene

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile