2 / 7

Valmar: Importul de masini rulate poate afecta cateva mii de angajati din industrie

Riscurile importului masiv de vehicule rulate sunt pierderea unor locuri de munca in sectorul productiei si distributiei de autovehicule noi (o scadere de 5% a pietei va duce la o reducere in aceeasi proportie a fortei de munca, cca. 7.500 de angajati), amanarea investitiilor noi si a dezvoltarii capacitatilor de productie, descurajarea altor posibile investitii straine, pierderi din incasarea TVA.

Influenta importurilor second-hand asupra vanzarilor de masini noi


Masinile noi au inregistrat o scadere de 2,6% in primele noua luni la 222.997 unitati, in timp ce second-hand-ul a crescut cu 98,5% la 168.339 unitati.

“In luna iulie importurile second-hand au explodat. Piata de masini rulate a crescut anul acesta cu 124% in luna iulie la 36.711 autoturisme, in august cu 72% la 29.393 unitati si in septembrie cu 95% la 26.892 masini. Importurile de masini rulate din primele 6 luni (75.349 unitati), au fost depasite in ultimele 3 luni, inregistrandu-se 92.996 unitati”, a declarat Brent Valmar, vicepresedinte Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), director general Porsche Romania.

Doar 7% din masinile rulate importate (5.542 unitati) au fost mai vechi de 10 ani in primele 6 luni. De la 1 iulie odata cu schimbarea taxei, importurile de masini mai vechi de 10 ani au urcat la 42%. In proportie de 70% masinile rulate provin din Germania.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri