5 / 7

Supermarketurile de cartier, vanate de creditori

Daca segmentul retail pare sa fi iesit mai demult din criza, cu marii jucatori interesati de lansari si deschideri de noi magazine, la nivel mai mic, antreprenorii care au ales o afacere de tip supermarket inca se lupta cu datoriile si scaderea numarului de clienti.

“Ma simt vanat de banci, nu mai stiu ce sa mai fac cu creditele. Noi, cei cu firme mici, de cartier, care nu avem francize sau retea de magazine avem mult de suferit din cauza companiilor mari, care isi fac multa publicitate. Daca nu ar fi vanzarile de sarbatori, cand lumea fuge de cozile de la ei si vor sa cumpere de undeva, aproape de casa, nu am face fata nici atat”, a spus un manager de supermarket din Colentina.

El a adaugat ca in ultimele luni, bancile au fost mai prompte in cererea ratelor si mai aspre cand a fost vorba de penalizari.

Cum afacerile intr-un domeniu ca retailul merg greu pentru micii intreprinzatori, angajatii nici nu mai spera la prime de Paste sau mariri de salariu in urmatoarele luni.

“Cum sa le dam prime cand noi ne chinuim sa nu dam oameni afara? Cum spuneam, daca nu am avea perioade cu vanzari mai bune, cand oamenii vin la noi si nu la marile lanturi, ar trebui sa facem disponibilizari masive”, a adaugat managerul.

In acelasi timp, un studiu recent arata, printre altele, ca romanii opteaza in alegerea magazinelor din comertul modern pentru usurinta cu care ajung la locatie.

Astfel, daca in urma cu cativa ani promotiile “atractive si interesante” se situau pe primul loc atunci cand consumatorii alegeau un magazin pentru cumparaturi in retailul modern, in prezent acestea au fost inlocuite de alte criterii – usurinta de a ajunge la locatia respectiva sau existenta unor alimente proaspete de calitate, arata studiul ShopperTrends realizat de Nielsen.

Sursa foto: www.slipperybrick.com

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri