2 / 9

'Toata lumea se uita de doua ori acum inainte sa semneze ceva'

O parere mai pesimista in ceea ce priveste impactul crizei financiare asupra online-ului autohton o are si Bogdana Butnar (foto), directorul MRM Partners Romania, compania de comunicare digitala din cadrul McCann Worldgroup.

“Efectele sunt deja vizibile si chiar daca am auzit doar de cateva multinationale care au taiat din bugetele de Internet, realitatea este ca toata lumea se uita de doua ori acum inainte sa semneze ceva. Efectele se pot vedea si se vor vedea nu numai la nivelul ads-urilor (campanii de bannere,) cat si la investitia in producere de inventar (site-uri, site-uri tematice, proiecte speciale)”, spune Butnar.

De asemenea, in opinia lui Cristi Parvan, interactive media director al Zed Digital, parte a agentiei Zenith Media, criza economica semnalata de situatia financiara actuala poate reconfigura harta publicitatii online din Romania.

“Criza financiara in sine nu poate influenta prea mult pentru ca in piata de publicitate online romaneasca nu sunt prea multi jucatori listati la burse care sa aiba efecte directe. Influenta directa e mai degraba una de perspectiva legata de diminuarea probabilitatii unor investitii financiare externe si evident de posibilitatea ca cifrele de oportunitate sa sufere schimbari importante”, afirma Parvan.

Orlando Nicoara, director executiv MediaPro Interactiv, divizia internet al grupului MediaPro, spune ca publicitatea online din Romania incepe sa fie afectata de contextul financiar actual.

“Deja sunt clienti care si-au anulat comunicarea pe online pentru finalul acestui an, lucru ce va duce si la o valoare mai mica decat estimarile initiale pentru piata de publicitate online din 2008”, opineaza Nicoara.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri