3 / 9

Radiografia posibilelor efecte ale crizei financiare asupra mediului online

O apetenta mai mica a advertiserilor de a adauga componente de online campaniilor ATL si o incetinire a planurilor de crestere de inventar online sunt, in viziunea Bogdanei Butnar, cateva din efectele prin care criza financiara isi face simtita prezenta in mediul online romanesc.

Aceasta spune ca efecte vizibile se pot observa si in ratele de clickuri pentru campanii din domenii direct afectate de criza, fapt care ii determina pe clienti la o dubla evaluare a oportunitatii unor investitii in acest domeniu.

“In strainatate aproape 30% din bugete s-au mutat catre marketing prin motoare de cautare si publicitate contextuala pentru ca acolo costurile medii sunt mult mai scazute. Din pacate, la noi Internetul este inca un «nice to have» si nu un «must have» si daca algoritmul clasic este ca in perioade de restriste tai din bugetul de marketing, la nivel micro din bugetul de marketing se taie mai intai acele bucati care sunt «nice to have»”, declara Bogdana Butnar.

De asemenea, Cristi Parvan propune mai multe tipuri de efecte in functie de natura lor, fiind vizibile deja semne de prudenta din partea jucatorilor pe imobiliar, investitii sau turism.

“Avem in primul rand efecte economice generale care se vor reflecta si in piata online. Probabil vom avea modificari de consum in splitul mainstream-premium, probabil vom avea categorii intregi mai afectate decat altelele (ex. Imobiliare, investitii, turism). In al doilea rand, vorbim de influente date de modificarea tipului de comunicare de catre advertiseri, care poate sa sufere mutatii pe axa rational-emotional sau imagine-oferte, ceea ce va avea influenta directa asupra folosirii online-ului in mixul de comunicare. Un al treilea efect important se poate inregistra in ceea ce priveste splitul local-international care la randul lui poate fi important pentru media online”, spune Parvan.

Un efect previzibil, in opinia lui Laurentiu Pop, deputy managing director HTTPOOL Romania, este scaderea ratei de crestere a bugetelor fata de estimarile initiale. In plus, acesta considera ca efecte posibile amanarea unor investitii in proiecte editoriale si decizia unor jucatori globali de a-si amana intrarea pe piata romaneasca.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri