"Viziunea noastra este sa dezvoltam cel mai mare brand de ceasuri de lemn de mana din lume. Asta inseamna ca vrem sa internationalizam brandul Noah. Vom face asta cu ajutorul unui investitor cu care deja trebuie sa stam la masa si sa discutam. Vrem sa devenim, de fapt, cel mai luxos brand de ceasuri din lemn de mana din lume. International, sunt doua clase de concurenti: daca vrem sa intram in gama de lux, atunci trebuie sa concuram cu ceasuri metalice de lux pentru ca nu exista ceasuri din lemn de lux. Este o gaura pe care vrem sa o umplem. Iar concurenta noastra pe ceasuri de lemn este, dupa parerea noastra, deja depasita de noi pentru ca oferim multe inovari in ceasurile noastre si nu transpunem ceas metalic in lemn, ci il cream", spune Iosif Harasemiuc, fondator Noah, la emisiunea WALL STREET 360, dedicata Raftului cu Afaceri.

Pentru primii doi ani, tinerii antreprenori mizeaza pe promovarea si vanzarea prin online, dar iau in vedere si deschiderea unui concept store. "Am facut un plan de afaceri si necesarul nostru este de 140.000 euro cu TVA inclus pentru a ne atinge planurile pe 2016", spune Iosif.

Ceasul ramane in continuare unul din putinele accesorii care reprezinta prestanta si confera stil si status social purtatorului, ceea ce garanteaza in continuare cererea si chiar intrarea pe segmentul de lux, considera fondatorii Noah.

Sursa foto: NoahWatch

Afacerea Noah, nascuta dintr-un ceas scapat pe jos

"Povestea Noah a inceput in felul urmator: am avut un ceas, l-am scapat pe jos, a zburat din el multe elemente si am zis ca daca un brand renumit isi permite sa faca lucrul asta, atunci eu pot sa fac un ceas mult mai bine. Este un domeniu nou, in care nu aveam experienta in ce inseamna sa faci un ceas, mai ales din lemn. Am facut research amandoi, nu am dormit noptile tocmai pentru a invata lucruri noi. A fost un proces foarte lung, doi ani si jumatate, timp in care nu am scos niciun ban. Eram considerati nebuni pentru ca faceam un lucru din pasiune fara rezultate financiare. Dar satisfactia pe care o aveam la fiecare prototip iesit din atelier a fost foarte mare. Intr-adevar am stricat ceasuri, am facut foarte multe teste pentru a vedea cum se comporta la temperaturi inalte, scazute, la socuri, insa a fost un proces care a durat mult si singurul element care ne-a tinut in acest proces a fost pasiunea noastra, dar si faptul ca am stiu ca o sa reusim", au povestit cei doi tineri.

Ceasurile sunt facute numai pe comanda, iar clientii pot alege din foarte multe optiuni pe un singur model de ceas, pana la 7.400 de variatiuni. Astfel, pot fi facute atat ceasuri elegante, cat si ceasuri sport.

"Pentru ca vorbim de un ceas de lemn, cea mai mare temere a clientilor este legata de rezistenta produsului". spun tinerii. Ei importa lemn exotic din Brazilia, Mexic si Africa, cu peste 2.500 duritate pe scara Janka. Prin comparatie, fagul, care se gaseste in Romania, are 600. "Apoi imortalizam lemnul: nu mai poate absorbi apa, iar duritatea lui creste cu pana la 30%", explica Iosif.

Tinerii antreprenori vor ca pe site-ul Noah sa creeze un configurator 3D pentru ca viitorii clienti sa poata crea modelul propriului ceas. Acest configurator costa 7.000 euro. Facebook le aduce foarte multi clienti. Prin pagina de Facebook au fost contactati de magazine de specialitate, reviste de specialitate care vor sa scrie despre ceasurile Noah, dar si de clienti romani din SUA, Dubai si Marea Britanie.

"Fiecare client care a cumparat de la noi un ceas a adus cel putin 1, 2 sau 3 clienti noi. Oamenii nu sunt obisnuiti cu un ceas din lemn. Foarte multa lume, cand aude de un ceas din lemn, se gandeste la un ceas de perete. Insa cand are ocazia sa vada un prieten sau o cunostinta cu un ceas de lemn pe mana cu siguranta ii atrage atentia", spune Ruben.

Ceasurile Noah se gasesc momentan in magazinul Dizainar din Bucuresti, Carturesti Carusel Bucuresti si Carturesti Cluj-Napoca. Pe langa acestea, Ruben si Iosif isi doresc ca in maximum doi ani sa deschida un showroom in Bucuresti si un altul in Cluj.

Sursa foto: Andrada Mihailescu