Cea de-a treia generatie Mazda6 a ajuns pe piata romaneasca la inceputul anului cu 5 motorizari intre 145 CP si 192 CP, la preturi intre 22.000 si 33.000 euro cu TVA.

Pentru a conduce cea mai rapida Mazda6 (CD 175) am ales drumul care ajunge la Babele si Sfinxul, TransBucegi (Dj713), inaugurat in luna august la trei ani de la inceperea lucrarilor.

TransBucegi incepe din drumul judetean DN71, care face legatura intre Sinaia si Targoviste, la 7 km de Sinaia. Soseaua ajunge la o altitudine de 1.925 m si trece pe langa Cabana Cuibul Dorului, urca Saua Dichiu unde in dreptul Cabanei Dichiu coteste brusc la dreapta si strabatate Platoul Bucegi pana in apropierea Cabanei Piatra Arsa.

In weekend, soseaua cu o lungime de 17 km este destul de aglomerata, iar in anumite portiuni doua autoturisme trec la limita unul pe langa celalalt, de aceea zonele unde am putut sa profitam de puterea masinii au fost foarte putine. Mazda6 s-a dovedit stabila, agila si confortabila. Scaunele moi din piele ne-au oferit o foarte buna sustinere laterala.

Retail jobs

Din Bucuresti pana la Piatra Arsa am parcurs 158 km, in aproape doua ore si jumatate, cu modelul Mazda6 Sport Combi cu propulsorul diesel de 2,2 litri 175 CP si transmisie manuala cu 6 trepte. Exemplarul de test a fost echiparea de top Revolution al carui pret este de aproape 30.000 euro cu TVA.

Descriere Mazda6 Sport Combi

Motorul diesel de 175 CP este foarte sportiv, de la 0 la 100 km/h Mazda6 are nevoie de doar 7,9 secunde. Prima treapta de viteze poate fi schimbata la 40 km/h, a doua la 80 km/h, a treia la 120 km/h si a patra la 170 km/h. In treapta a 3-a masina poate accelera puternic de la 30 de km pana 120 km/h, asa ca depasirile se fac rapid, fara emotii.

Mazda6 diesel a avut un consum de 3,2 litri la o viteza de 60-70 km/h in localitati si 4,8 litri la o viteza de 100 km/h (1.800 de ture).

In oras, Mazda6 diesel 175 CP a afisat un consum de 4,8 litri noaptea si 6,5 litri ziua, datorita sistemului i-Stop care opreste motorul cand stam la semafor.

Citeste si:
#WSDriveTest cu Ford Mustang Mach-E, primul SUV electric Ford
#WSDriveTest cu Ford Mustang...

Alte sisteme care echipeaza noua Mazda6 sunt i-Eloop, franarea regenerativa, care utilizeaza un capacitor pentru a inmagazina energia. Cand vehiculul decelereaza, sistemul converteste energia cinetica in electricitate.

In Echiparea Revolution, Mazda6 vine cu scaune din piele incalzite, jante din aluminiu, bluetooth telefon, pilot automat, senzori de ploaie si lumini, aer conditionat automat pe doua zone, cotiera centrala fata, geamuri electrice si fumurii spate, camera video spate, sistemul audio Bose cu 11 difuzoare. Optional este disponibil sistemul de navigatie TomTom cu ecran de 5,8’.

Interiorul este sportiv si elegant datorita scaunelor din piele si fetelor de usi. Comenzile sunt intuitive, materialele sunt placute la atingere, iar sistemul audio Bose vine ca o completare la senzatia de relaxare oferita de model.

Citeste si:
Test drive cu BMW X5 M50d "Final Edition" şi cel mai puternic diesel
Test drive cu BMW X5 M50d...

Pretul de pornire pentru o Mazda6 sedan sau sport cobi este de 21.690 euro cu TVA pentru motorizarea de 2 litri 145 CP benzina cu transmisie manuala cu 6 trepte. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Mazda6 Sport Combi CD 175

Motor: 2,2 litri diesel Euro6
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 175 (4500)
Cuplu maxim Nm (rpm) 420 (2000)
Viteza maxima (km/h) 221
Acceleratie (0-100km/h)7,9
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 5,7/ 4,6/ 4,0
Capacitate rezervor: 62 litri
Volum portbagaj litri: 506
Lungime: 4,80 metri
Latime: 1,84 metri
Inaltime: 1,48 metri
Emisii CO2 g/km: 121 g/km
Masa proprie (kg) 1.420
Garda la sol 16,5 cm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri