Cine a spus ca masinile hibrid sunt plictisitoare? Un drum de peste 300 de kilometri printre dealurile Dobrogei a fost suficient pentru a-mi schimba impresia pe care o aveam despre Mercedes-Benz GLC Hybrid, aceea ca este o masina de familie, cuminte si asezata. Senzatiile traite pe ruta Bucuresti - Enisala si retur au fost demne de un "muscle car". Si nu este de mirare.

Mercedes-Benz GLC Hybrid este o masina foarte puternica, desi la prima vedere poate sa para un SUV de oras fara veleitati sportive. Combinat, cele doua motoare (benzina si electric) pot livra la turatii ametitoare aproape 330 de cai putere. Intr-o depasire, senzatia oferita de ambele propulsoare este inconfundabila, pentru ca boost-ul oferit de propulsorul electric iti da frisoane odata ce se activeaza.

Automobilul intelege din presiunea exercitata pe pedala de acceleratie ca soferul are nevoie de toate resursele disponibile si pune in functiune cu un zgomot asemanator turbinei unui avion cei 116 cai putere electrici.

Mercedes-Benz GLC Hybrid

Trebuie sa stiti ca un condus sportiv, cu apasari puternice pe acceleratie in depasiri, va tine masina doar in modul Hybrid, pentru a folosi ambele propulsoare, insa va recomand sa va bucurati de adevarata experienta Hybrid printr-un condus cumpatat, care sa puna in valoare cat mai mult propulsorul electric.

Citeste si:
Mercedes-Benz Clasa A si Clasa B primesc versiuni plug-in hybrid
Mercedes-Benz Clasa A si...

Toate autovehiculele Hybrid de la Mercedes-Benz au 4 moduri standard pentru propulsie. Pe langa modul hibrid, GLC poate merge in e-Mode circa 33 de kilometri doar pe motorul electric, dar autonomia depinde mult de stilul de condus.

Modul e-Save are ca prioritate mentinerea bateriei incarcate la maxim, deci foloseste in proportie mai mare motorul pe benzina, iar modul Charge foloseste integral combustia interna pentru a incarca bateriile.

Recomanda insa sa incarcati bateria la o statie electrica. La autonomie maxima, cu 2 incarcari pe saptamana, ati putea rula doar in modul electric prin oras. In modul hibrid, producatorul anunta un consum mixt de 2,5-2,7 litri la suta, dar daca aveti o statie electrica pe langa casa puteti merge aproape gratuit zi de zi.

Mercedes-Benz GLC Hybrid

Citeste si:
Capitala va avea 130 de autobuze noi Mercedes - Benz, de tip hibrid
Capitala va avea 130 de...

Pentru drumurile in afara orasului sau pentru un condus sportiv, Mercedes GLC 350 e Hybrid nu este tocmai un vehicul economic, consumul putand depasi si 10 litri la suta. Transmisia automata cu 7 rapoarte este un minus pentru o masina cu aceasta putere, dar producatorul ar putea alege ca in viitor sa instaleze cutia automata in 9 trepte produsa chiar la Sebes.

Mercedes-Benz GLC Hybrid: dotari de lux, cu un accent pe sportivitate

Modelul testat avea o echipare aproape completa, cu pachetul sport si linie AMG la interior si exterior. Cele mai spectaculoase optionale sunt trapa panoramica automata, sistemul de sonorizare Burmester, dar si suspensia adaptiva Air Body Control.

Aceasta permite soferului prin apasarea la stationare a unui buton adaptarea suspensiei la conditiile de drum. In modul sportiv, garda la sol mai mica lipeste masina de sosea pe orice viraj. Optiunea aceasta, completata de intarirea directiei la viteze mai mari, ofera un sentiment de siguranta indiferent de calitatea carosabilului sau agresivitatea sofatului.

Mercedes-Benz GLC Hybrid

Citeste si:
Daimler recheama in service 60.000 de masini Mercedes-Benz
Daimler recheama in service...

Alte optionale care intra in dotarea standard a noului GLC Hybrid sunt pilotul la parcare, scaunele fata incalzite, functia de pornire a motorului fara cheie, sistemul de climatizare automata Thermatic, asistenta pentru unghiul mort sau asistenta pentru pastrarea benzii de rulare.

Date tehnice Mercedes GLC 350 e 4MATIC Hybrid

Motor electric: 116 CP
Motor pe benzina: 211 CP
Viteza maxima: 235 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 5,9 sec
Transmisie: automata 7G-TRONIC PLUS, 7 rapoarte
Emisii mixt: 59 - 64 gCO2/ km
Consum mixt 2,5 - 2,7 l/100 km

Mercedes-Benz GLC Hybrid

Pretul de pornire al acestui model este de circa 53.000 euro (TVA inclus), dar modelul testat a ajuns la aproape 70.000 euro (TVA inclus), in contextul optionalelor generoase mentionate mai sus. Cele mai scumpe optionale au fost pachetul GLC Sport (4.470 euro), Air Body Control (1.900 euro), trapa panoramica automata (1.420 euro), linia AMG de la interior (830 euro) si sistemul de sonorizare Burmester (775 euro).

Preturile optionalelor nu includ TVA.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
35 de modele lupta pentru titlul de Masina Anului in Europa in 2020