Masinile electrice sau cele hibride plug-in merg mai placut decat cele conventionale, accelereaza rapid, amortizeaza mai frumos drumurile proaste, baga cald instant, dar inca au o problema cu frigul, la zero grade, consumul urban sare de 20 kWh, asa a fost si in cazul lui e-Golf facelift. Daca vara, fara aer conditionat, autonomia reala in oras a fost de 300 km, iarna, la zero grade, este de 130 km.

Nu doar frigul influenteaza consumul, ci si faptul ca pornesti climatizarea. Germanii au incercat sa diminueze efectele, asa ca atunci cand pornesti caldura, la sofer sunt setate 22 de grade, iar la pasager este Eco. Daca pasagerul porneste incalzirea in scaun, atunci sistemul de climatizare trece automat din Eco la 22 de grade.

Baga cald repede, dar nu foarte cald

Dimineata, cand ajungi in parcare si masina este acoperita de zapada sau cu geamurile inghetate ti-ai dori sa fie una electrica pentru ca in mai putin de un minut este cald in interior si gheata se desprinde de pe geamuri.

Nu va imaginati ca o masina electrica sau plug-in hibrid cu un motor pe benzina cu rol de generator va face la fel de cald in interior precum una conventionala pentru ca nu este posibil.

Noi modele electrificate Kia...
Citeste si: Noi modele electrificate Kia vor fi disponibile pe piata din Romania

Iarna, la zero grade, autonomia este de 130 km in oras si ceva mai mult in afara lui

Autonomia unei masini electrice iarna are variatii mari in functie de temperatura. Nu credeam ca o masina electrica iarna consuma mai mult in oras decat pe autostrada, din moment ce vara este exact invers.

Vara, consumul e-Golf a urcat la aproape 14 kWh pe autostrada (autonomie reala 230 km) de la 12 kWh in oras (autonomie reala 300 km - fara AC), in timp ce iarna a scazut la 18 kWh pe autostrada de la peste 20 kWh in oras (autonomie reala 130 km).

Ce este interesant de observat, consumul afisat iarna de computerul de bord cand ai bateria plina (240 km - estimat de masina) este irelevant din moment ce la fiecare km parcurs in oras pierzi 2 km din ce vezi pe display. In concluzie, la o temperatura de zero grade celsius, in oras, cu caldura pornita, un Volkswagen e-Golf (baterie de 35.8 kWh) are o autonomie reala de 130 km.

Test drive cu Mazda CX-5:...
Citeste si: Test drive cu Mazda CX-5: doua tehnologii noi au ajuns pe SUV

Statiile de incarcare pentru masini electrice sunt prost concepute

Masina este foarte interesanta, chiar si aceasta autonomie mica iarna, la zero grade, nu ar fi un inconvenient, problema este defapt cu statiile de incarcare pentru masinile electrice.

Pentru ca VW e-Golf se poate incarca rapid (o ora si jumatate) de la o statie de 50 kW, am mers la primul hub de incarcare rapida pentru automobilele electrice din Romania amplasat de Renovatio la Kaufland Barbu Vacarescu. Am scris despre el aici.

Au 3 statii, una fiind de 50 KW, celelalte doua de 22 KW. Din nou, cardul Renovatio nu a fost recunoscut de doua dintre statii, dar a mers la cea de-a treia si am incarcat. Nu este o problema cu cardul meu, statiile au erori. La plecare a aparut un prieten cu un BMW i3. Nici cele doua carduri ale lui nu au fost recunoscute de aceleasi doua statii (cam toti avem minim doua carduri, este sfatul pe care il primim de la Call Center: "Cereti inca un card"), dar a putut incarca la statia eliberata de mine.

Test drive cu Mazda2, o...
Citeste si: Test drive cu Mazda2, model care poate inlocui o masina compacta

Nu autonomia unei masini electrice sau timpul de incarcare iti strica ziua, ci faptul ca mergi pana la o statie si nu poti incarca. Reteaua actuala este prost conceputa. Multe statii au cablul scurt si nu poti incarca decat de pe locul potrivit. In plus, nu exista o aplicatie care sa ne arate ca o statie este defecta sau ca este deja ocupata, asa ca bati drumul degeaba. Mai sunt si persoane care lasa masina la incarcat peste noapte, 8 ore, si astfel iti strica cheful de a mai detine o masina plug-in.

Duminica seara am incercat sa intru in parcarea subterana de la Mall Baneasa, imi place sa incarc acolo, sunt doua statii BMW de 22 kW. Din pacate, a fost imposibil sa ajung la statie. In fata mea erau cel putin 20 de masini care asteptau sa li se permita accesul pentru ca erau prea putine locuri in subteran. Asa ca am renuntat si m-am indreptat catre o statie de 50 KW amplasata de BMW in parcarea unde are birourile, la circa 2 km distanta de Mall Baneasa. Din pacate, un alt e-Golf ajunsese inaintea mea si era lasat la incarcat. Din Baneasa, m-am indreptat spre o statie de 50 KW, in apropiere de casa, amplasata in benzinaria MOL Timpuri Noi (foto) unde am incarcat fara probleme.

Ca sa ai caldura in masina, cat timp astepti la incarcat, trebuie sa folosesti aplicatia Volkswagen prin care sistemul de incalzire porneste la o anumita ora. Altfel, degeaba butonezi din interior, ca nu baga cald.

De la o statie de 22 kW, Volkswagen e-Golf primeste in medie 1 km autonomie pe minut (incarcare completa 5-6 ore), iar de la o statie de 50 kW, primeste 4 km de autonomie pe minut (incarcare completa 1,5 ore). De la o priza normala se incarca in 12 ore.

Daca circulam iarna, un calcul in autonomie reala, ar fi: pentru a parcurge 10 km in oras trebuie sa incarci 20 de minute intr-o statie de 22 kW sau 5 minute intr-o statie de 50 kW.

Pret si motorizare Volkswagen e-Golf

Un Volkswagen e-Golf costa intre 37.000 euro si 47.000 euro cu TVA, iar daca beneficiezi de voucherele oferite de stat, pretul scade cu 10.000-12.000 euro.

Volkswagen e-Golf facelift are un motor electric amplasat frontal, cu o putere de 136 CP si o transmisie automata cu o treapta de viteze, ESG. Acceleratia pana la 100 km/h are loc in 9,6 secunde, iar viteza maxima este de 160 km/h.

Cele mai interesante dotari in standard pe e-Golf sunt: aer conditionat automat, sistem de navigatie, faruri LED, Adaptive Cruise Control, Front Assist, sistem de franare automata "Multi Collision Brake".

Masina electrica are o garantie de 4 ani, din care 2 ani conform Conditiilor Generale de Garantie (fara limita de km) si 2 ani (anul exploatare socotit din data de livrare) conform Conditiilor de Garantie Suplimentara cu limita de km 120.000. 12 ani garantie la perforare prin ruginire; 3 ani garantie pentru defecte de vopsea. Mai multe informatii sunt disponibile aici.

Date tehnice Volkswagen e-Golf facelift electric Plug-In 35.8 kWh 136CP

Autonomie km 300
Tip baterie Lithium-ion
Putere maxima CP (rpm) 136 (0)
Cuplu maxim Nm (rpm) 290 (0)
Viteza maxima km/h 150
Acceleratie 0-100 km/h s 9.6
Cutie de viteze automata cu o treapta
Lungime mm 4258
Latime mm 1790
Inaltime mm 1492
Ampatament mm 2620
Greutate kg 1615
Tractiune fata


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test drive cu o masina 100% electrica pe o distanta de 460 km