Ministerul Transporturilor propune, intr-un proiect de hotarare de Guvern pus in dezbatere publica, realizarea variantei de ocolire Galati, care implica mai multe lucrari la poduri si pasaje, urmand sa coste 1,2 miliarde de lei si sa fie realizata in trei ani si jumatate.

Valoarea totala a investitiei se ridica la 1,2 miliarde de lei, iar durata de executie a lucrarilor este de 42 de luni. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Pentru realizarea investitiei este nevoie de lucrari la mai multe poduri, pasaje si viaducte, precum Viaductul Traian (Pasaj peste CF Tecuci – Galati, Pasaj peste DN 25 si Pod peste paraul Barladel) sau pasaje peste canale de irigatii sau desecare.

"Realizarea obiectivului poate atrage si forta de munca locala, in faza de implementare fiind estimate 250 locuri de munca pe durata de 42 luni estimata pentru executie", se arata in proiectul de hotarare de Guvern pus in dezbatere publica de Ministerul Transporturilor.

In prezent, municipiul Galati este traversat de DN 2B (E 87/E584) prin care se asigura traficul de tranzit spre punctul de frontiera Giurgiulesti, DN 25, DN 26 prin care se asigura traficul spre punctul de frontiera Oancea, iar spre municipiu converg si DN 22B, DN 22E, DJ 521, astfel, pentru scoaterea traficului de tranzit in afara municipiului, s-a studiat realizarea unei variante de ocolire.

Citeste si:
Studii in strainatate: Cati tineri spun NU sistemului romanesc
Studii in strainatate: Cati...

Traseul centurii Galati

Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 25 prin Nodul rutier Traian, supratraverseaza DN 25 si Calea Ferata Tecuci – Galati, traverseaza Vaile Branistea si Odobascu, apoi Valea Rusca Mare, dupa care se indreapta spre nord – vest, pe la originea Vaii Obreja, apoi spre sud – est, traversand Balta Malina pe la originea acesteia, la sud de localitatea Smardan. Dupa traversarea DJ 251, varianta de ocolire se indreapta spre nord – est, trece de pe zona de platou, in campia Bratesului si a Prutului, trece prin apropierea coltului din nord a Lacului Brates, indreptandu-se spre DN 2B. DN 2B spre Vama Giurgiulesti este situate in vecinatatea caii ferate, traseul existent trebuie deplasat in partea stanga, cu scopul racordarii variantei de ocolire la acesta printr-un sens giratoriu.

Viteza de proiectare a traseului, atat in plan orizontal cat si in plan vertical, este de 100 km/h. Traseul, in plan orizontal, este format din arce de cerc a caror lungime insumata este 15,550 km, respectiv un procent de 46% din traseu,este format din curbe. Lungimea totala a variantei de ocolire a Municipiului Galati este de 33,600 km.

Citeste si:
Companiile platesc in medie 1.700 de euro pe ziua de training
Dezvoltarea angajatilor,...

Sursa foto: Facebook CNAIR

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Centura Bucuresti Sud, lot I: lucrarile pot incepe saptamana viitoare