Lanturi de retail din industria petroliera de pe tot globul merg in vizita in Norvegia pentru a vedea cum arata viitorul, atunci cand nu vor mai exista benzinarii, ci doar statii de incarcare pentru masinile electrice, scrie electrek.co.

Asta pentru ca 1 din 5 masini din Bergen, al doilea oras din Norvegia, este complet electrica. Faptul ca exista un asemenea loc, a determinat companii de retail din industria petroliera sa isi trimita managerii pentru a se inspira si pregati pentru schimbarile care urmeaza sa apara in industria auto.

Couche-Tard, o companie multinationala din Canada, cu aproximativ 15.000 de magazine conventionale, va folosi Norvegia ca „laborator” pentru a studia un viitor fara benzinarii. Aceasta a inlocuit pompele de combustibil cu incarcatoare pentru masini electrice in unele dintre benzinariile sale Circle K din Scandinavia.

De asemenea, compania a lansat servicii cu taxa pentru reincarcare la domiciliu si la locul de munca in Norvegia.

Gigantii petrolieri Shell, BP si Total au devenit toti jucatori pe noua piata de incarcare a vehiculelor electrice.

Tot mai multi furnizori de combustibil din India si America Latina vin sa ia notite. Anul trecut peste 20 de manageri ai Shell au fost in Norvegia sa invete.

Potrivit lui Christin Bu, secretar general al Norwegian Electric Vehicle Association, "in fiecare saptamana primim vizitatori care au venit pentru a lua notite".

Guvernul Norvegiei doreste sa puna capat vanzarilor de masini cu combustibil pana in 2025.

Un studiu al Boston Consulting Group publicat anul trecut arata ca cel putin un sfert din benzinarii risca sa se inchida la nivel mondial pana in 2035. Compania de consultanta recomanda lanturilor de benzinarii sa-si schimbe abordarea de la un „model de afaceri centrat pe vehicul” in unul centrat pe clienti, imbunatatit cu produse si servicii.

Proprietarii magazinelor din benzinarii incearca sa-si dea seama cum sa adauge valoare dincolo de pompele de alimentare. Ideea include mancare premium, livrari de colete, reparatii auto si spalatorii auto.

„Cu mobilitatea electrica, apare o serie intreaga de noi modele de afaceri”, a declarat Hakon Stiksrud, senior director al Circle K.

Secretarul general al Norwegian Electric Vehicle Association atentioneaza acesti retaileri sa nu se gandeasca la viitor folosind modele vechi. Majoritatea incarcarilor masinilor electrice vor avea loc acasa, astfel incat doar locatiile de pe autostrazi vor avea o cerere relativ mare.

Bloomberg New Energy Finance estimeaza ca 57% din automobilele vandute la nivel global in 2040 vor fi electrice. Norvegia a trecut anul acesta pragul.

Intreruperea intregului lant de aprovizionare cu combustibili va fi profunda. Aceste prognoze provoaca frica in randul companiilor petroliere si al comerciantilor de distributie de combustibil - cel putin cei care inteleg ca aceasta schimbare este in curs.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri