Un studiu realizat de americanii de la Institutul de Asigurare a Siguranței pe Autostrăzi (IIHS), organism similar cu Euro NCAP, relevă că automobilele de dimensiuni mici rămân cele mai periculoase de condus, dominând lista vehiculelor cu cele mai mari rate de fatalitate.

În schimb, americanii au constatat că SUV-urile mari și în special SUV-urile mari de lux au dominat lista mașinilor cu cele mai scăzute rate de deces, scrie Autoblog.com.

Această analiză a IIHS, referitoare la rata de deces a șoferilor, este efectuată la fiecare trei ani. Cercetătorii au evaluat accidentele din perioada 2015 - 2018 realizate cu vehicule model 2017 sau anterior.

Ei au descoperit că 15 din cele 20 de modele cu cele mai mari rate de deces erau din clasa mini și mică, în timp ce aproape jumătate din cele 20 de vehicule cu cele mai mici rate de deces erau SUV-uri de lux.

SUV-urile mari au înregistrat cea mai mică rată de deces a șoferilor dintre toate segmentele de vehicule, cu 15 victime la un milion de mașini înmatriculate, în timp ce clasa mini a avut cel mai mare număr - 82.

Citiți și Probe noi pentru mașini, la Euro NCAP. Ce teste sunt introduse anul acesta.

Cea mai nesigură mașină potrivit americanilor

Mașina în care au murit cele mai multe persoane a fost modelul Ford Fiesta din 2017. În acest model au murit 141 de șoferi, cu mult peste media de 36 pentru modelele din 2017. Ford Fiesta a obținut o evaluare marginală în testul de impact pe partea șoferului.

"Vehiculele de clasă mică oferă o protecție mai redusă pentru șofer în caz de accidente, iar masa lor mai ușoară înseamnă că acestea preiau forța impactului în urma coliziuni cu vehicule mai mari", a declarat Joe Nolan, senior vicepreședinte IIHS.

Cu toate acestea, nu toate mașinile de oraș au rezultate slabe în analiză. Volkswagen Golf și Nissan Leaf au înregistrat rate de deces de 0, respectiv 5 șoferi la un milion de mașini. Rata totală de deces pentru mașinile din această clasă a fost de 61 la un milion de mașini.

Citiți și 10 SUV-uri plug-in hybrid cu prețuri sub 50.000 euro.

Trecând la cele mai mici rate ale mortalității, SUV-urile de lux au fost pe nouă dintre cele 20 de locuri din top, cu două mașini de talie medie - hibridul Lexus CT 200h și sedanul Mercedes-Benz Clasa C. IIHS spune că proprietarii acestor modele tind să conducă mai puțini km pe an decât al altor modele. In plus, acestea sunt echipate cu tehnologii avansate de siguranță care nu sunt prezente pe modele mai ieftine.

În general, rata medie de deces pentru toate modelele din 2017 a crescut la 36, ​​de la 30 pentru modelele din 2014 și 28 pentru modelele din 2011.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri