Cum arată planul de relansare economică în industria auto

Planul Național de Investiții și Relansare Economică al Guvernului României, din iulie 2020, prevede menținerea programelor care stimulează reînnoirea parcului auto cu mașini mai puțin poluante, dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare a autovehiculelor electrice și a transportului "verde".

Proiecte în derulare:

- Continuarea programelor Rabla și Rabla Plus. Cele două programe beneficiază de o alocare financiară cumulată în anul 2020 de 545 milioane lei;

- Continuarea programului de dezvoltare a infrastructurii de reîncărcare a autovehiculelor electrice în România, atât în localități, cât și la nivelul autostrăzilor, drumurilor naționale și europene - alocare financiară cumulată în anul 2020 de aproximativ 268 milioane lei.

- Continuarea programelor de dezvoltare a transportului „verde” prin finanțarea autobuzelor electrice/gnc în municipii și localități. Lansarea unei noi sesiuni în anul 2020 beneficiază de o alocare financiară cumulată de aproximativ 930 milioane lei;

Infrastructura de transport rutier

Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.

Citeste si:
Cum arată cea mai nouă linie de producție inaugurată în România
Cum arată cea mai nouă linie...

Citiți și Top cele mai fiabile mașini. Tesla este pe ultimul loc

Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an.

Citeste si:
Un nou ajutor umanitar pentru Republica Moldova: câte doze de...
Un nou ajutor umanitar pentru...

Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida.

Modelul de dezvoltare a României bazat doar pe consumul populației, determinat de politicile pro-ciclice ale guvernărilor anterioare, trebuie schimbat într-un nou model de creștere economică axat pe:

- stimularea și dezvoltarea capitalului autohton și a competitivității companiilor românești
- investiții în domenii strategice ale infrastructurii publice
- transformarea digitală a economiei și a administrației publice
- pregătirea economiei pentru noua revoluție tehnologică
- tranziția către o economie durabilă

Obiectivul noului model de dezvoltare economică promovat de Guvern: realizarea convergenţei cu economiile europene, astfel încât Produsul Intern Brut pe cap de locuitor la paritatea de cumpărare standard să ajungă la 87% din media UE27, la orizontul anului 2025.

Citeste si:
VIDEO: Șantierul drumului DN5 - PTF Giurgiu - Podul Prieteniei...
VIDEO: Șantierul drumului de...

Sursa foto: Kzenon/ shutterstock.com
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri