Prima mașină electrică românească va fi prezentată pe 15 octombrie - moment istoric

Prima mașină electrică românească va fi prezentată pe 15 octombrie. Va fi un moment istoric pentru constructorul de la Mioveni. Dacia va dezvălui modelul electric Dacia Spring, "cea mai accesibilă mașină electrică din Europa".

Modelul Spring, de serie, va avea o autonomie de circa 200 de km și va fi disponibil din 2021.

Automobile Dacia descrie noul model electric ca fiind un "vehicul spatios, care afișează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robustețe și accesibilitate. Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane".

Cititi si Dacia electrică / Renault K-ZE, în teste în România

Dacia mai spune că modelul electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia.

Citeste si:
​​​​​​​Dacia lansează în România versiunea Pick-Up a modelului Duster
​​​​​​​Dacia lansează în...

Dacia electrică va fi un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri.

Un proiect legislativ european are în vedere eliminarea TVA-ului din prețul mașinilor electrice. Așadar, Dacia electrică sosește la timp pe piață și poate ajunge să fie o superofertă. Accentul în zona automobilului se va pune pe mașinile electrice, iar pentru asta UE ar urma să propună eliminarea, din prețul final al autoturismului, a taxei pe valoare adăugată.

Piață de mașini electrice din România

Cererea pentru mașini electrice este în creștere în România, vânzările de autoturisme full electrice au crescut cu 40,8% după primele nouă luni ale anului. Acesta este segmentul care nu a simțit criza anul acesta.

Citeste si:
(P) Cum faci marketing pentru un service auto: strategii pentru...
(P) Cum faci marketing pentru...

Preferinţele românilor pentru mărcile electrice (100% şi hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul "Rabla Plus", au în prim plan Renault (360 unităţi), Skoda (329), Volkswagen (204), Hyundai (186) şi BMW (170).

Cititi si Noua Dacia Sandero nu va mai fi fabricată în România

Istoria Automobile Dacia

1968 - În 1968 statul român semnează un contract de licență cu Renault și începe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licență R8. La doar un an distanță, în 1969 va începe producția celui de-al doilea model Dacia, Dacia 1300, sub licență R12.

Modelul 1100 a fost produs până în 1971, timp în care aproape 40.000 de autovehicule au ajuns pe drumurile din România. Dacia 1100 era echipată cu motor spate, 4 cilindri (viteză maximă 133km/h, consum: 6,8 l/100km), avea 4 uși și 5 locuri.

Citeste si:
Cât te costă să schimbi anvelopele de iarnă
Cât te costă să schimbi...

1970 - Între anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane și utilitare. Automobile Dacia continuă autonom producția de autoturisme derivate din gama Renault 12 și după anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova.

1999 - Preluarea de către Groupe Renault, în 1999, reprezintă începutul unei noi etape pentru marca Dacia și pentru uzina de la Mioveni.

Platforma de la Mioveni a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă, iar cei peste 14 000 de angajați își desfășoară activitatea într-un mediu de lucru modern și competitiv. Uzina de vehicule, cu o capacitate de producție de 350.000 de unități pe an, Uzina Mecanica și Șasiuri (cea mai mare turnătorie din țară, motoare, cutii de viteze, șasiuri), centrul logistic de mare complexitate, cât și activitatea de inginerie de înalt nivel, asigură o contribuție importantă la economia județului Argeș și a României.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri