Grupul Stellantis, unul dintre giganții din sectorul auto, a început teste de anvergură pentru combustibilii alternativi care vor păstra motoarele termice în actualitate după 2035. Așa-numitele „e-fuels” sunt testate pe 28 de motorizări deja existente în interiorul grupului care include mărci ca Citroen, Fiat și Peugeot.

În urma victoriei bifate de Germania în „lupta” cu UE asupra viitorului motoarelor cu ardere internă, giganții lumii auto se pregătesc de un viitor în care mașinile electrice vor co-exista cu cele alimentate de combustibilii alternativi sintetici. Varianta finală a legislației menite să reducă poluarea la nivelul blocului comunitar include și o portiță definită clar pentru constructorii care nu doresc să treacă în proporție de 100% la mașini electrice. Practic, după 2035, doar mașinile cu motoare „tradiționale” alimentate cu e-fuels vor mai putea fi comercializate în spațiul EU-27. Vorbim, evident, de mașini noi.

Acești combustibili alternativi sunt o alternativă care, pe hârtie, trebuie să fie mai curată decât bio-fuels - adică acei combustibili obținuți din biomasă. Porsche se numără printre constructorii care au investit sume însemnate în e-fuels și care au susținut viabilitatea acestei tehnologii. Paralel, și alți constructori auto importanți au susținut importanța explorării și altor soluții de propulsie, argumentând că ar fi o greșeală ca întreaga industrie să se concentreze pe o singură soluție tehnologică.

Grupul Stellantis testează combustibilii alternativi

În linii mari, un e-fuel este obținut cu ajutorul electricității care desparte particulele de hidrogen de cele de oxigen din apă prin hidroliză. Ulterior, hidrogenul verde obținut este alăturat particulelor de CO2 extrase din atmosferă printr-o sinteză care duce la producția de combustibil sub diverse forme, în funcție de specificul operațiunii. Combustibili lichizi, similari cu benzina, pot să fie obținuți, dar esențial este ca electricitatea folosită să vină și ea din surse regenerabile. Stellantis susține că e-fuels pot reduce cu 90% emisiile de CO2 ale motoarelor cu ardere internă.

Acum, grupul a trecut la etapa testării propriu-zise a acestui combustibil alternativ folosindu-l ca soluție „drop-in”, adică fără să modifice în vreun fel trenurile de rulare (inclusiv sistemele de alimentare) existente. Testele vor avea în vedere numai puțin de 28 de motoare din perioada 2014-2019, atât motoare diesel, cât și agregate concepute inițial să meargă pe benzină. Acești combustibili nu sunt 100% ecologici, deoarece sunt folosiți în motoare cu explozie care, prin definiție, produc CO2. Ideea este că se extrage îndeajuns CO2 în procesul de producție al combustibilului încât să se echilibreze cu emisiile de la țeava de eșapament..

Inginerii Stellantis vor să afle cum și dacă e-fuels afectează performanța motoarelor, dacă le uzează mai repede - sau uzează alte componente adiacente - și dacă este afectată autonomia mașinilor. Se măsoară și emisiile de CO2 (în grame pe kilometru). Oficialii mărcii susțin că, în urma trecerii tuturor modelelor cu propulsie clasică pe e-fuels se va reuși o economie de circa 400 de milioane de tone de CO2 în perioada 2025-2050. Pentru a înțelege mai bine ce înseamnă asta, un stat de dimensiunea Marii Britanii a emis, în 2022, 331 de milioane de tone de CO2. Grupul Stellantis vrea să ajungă la stadiul de neutralitate al emisiilor în anul 2038.

Sursa foto: Peugeot

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri