Compania Ferrari este, acum, mai valoroasă decât unul dintre cele mai mari grupuri din industria auto, Stellantis. Italienii, care sunt listați separat deși au făcut parte din grupul FCA, astăzi înglobat în Stellantis, au o valoare de aproape 54 de miliarde de dolari ca urmare a creșterii prețului acțiunilor în ultimul an.

Ferrari se numără printre cele mai puternice brand-uri din lume, Căluțul Cabrat fiind cunoscut în toate colțurile planetei. În urma unei evaluări recente, Ferrari este și o companie foarte valoroasă, depășindu-și fostul „părinte”. Pe bursa din Milano, acolo unde este listată compania cu sediul la Maranello, valoarea Ferrari este de 53,9 milioane de dolari (49,5 miliarde de euro). Prin comparație, valoarea grupului Stellantis este de 51,48 miliarde de dolari (47,32 miliarde de euro).

Această diferență a venit pe fondul creșterii prețului unei acțiuni care, astăzi, a ajuns la 295,7 dolari. În 2015, grupul FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) a decis listarea separată a Ferrari pe bursele din New York și din Milano cu un preț inițial de 52 de dolari pe acțiune. Între timp, FCA s-a unit cu PSA (Peugeot) pentru a forma grupul Stellantis. Acesta din urmă conține brand-urile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot și Ram.

Fiat a devenit acționar majoritar al Ferrari cu o cotă de 50% în 1969, aceasta crescând la 90% înaintea morții lui Enzo Ferrari. Ulterior, FCA a decis dezlipirea mărcii Ferrari de grup, iar acest proiect a demarat în toamna lui 2014 și a fost încheiat în 2016, după listare. 10% din companie se află, și astăzi, în mâinile familiei Ferrari prin fiul lui Enzo, Piero Ferrari.

În ciuda imaginii sale exclusiviste, Ferrari a avut un an 2022 foarte bun, vânzând peste 13.000 de mașini în ultimele 12 luni față de puțin peste 11.000 în 2021. Cu un profit reecord de 939 de milioane de euro - depășindu-l pe cel din 2021 de 833 de milioane de euro - nu sunt semne că interesul bogaților lumii în Ferrari este în scădere. Pentru acest an, Ferrari a estimat că va bifa venituri de 5,7 miliarde de euro.

Doar în primul trimestru din acest an, Ferrari a livrat peste 3.000 de mașini, constructorul din Modena anunțând că are atât de multe rezervări încât comenzile noi vor putea fi onorate abia din 2025. Prin comparație, Stellantis este al patrulea cel mai mare grup auto din lume. Grupul este responsabil pentru comercializarea a 5,84 milioane de mașini în 2022.

Sursa foto: Ferrari North Europe

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri