BMW a prezentat cea de-a opta generație a modelului de clasă medie Seria 5 și, alături de acesta, și versiunea 100% electrică i5. Pe lângă această premieră, BMW a pregătit o suită de tehnologii de ultimă generație de care poate profita oricine merge cu noul Seria 5, capacitatea de a schimba benzile folosindu-te exclusiv de privire fiind printre cele mai interesante.

BMW Seria 5 se numără printre cele mai populare modele oferite de constructorul bavarez de lux, peste 7,5 milioane de unități fiind vândute de la momentul lansării primului Seria 5, în 1972. Acum, la doar șase ani după lansarea generației G30, a venit timpul ca BMW să prezinte un nou model, denumit G60, și care ascunde multe echipări demne de o mașină care începe, în România, de la aproape 60.000 de euro.

Printre opționalele care au ridicat sprâncenele celor prezenți la lansarea oficială se numără și „Highway Assistant”, o funcție din pachetul Driving Assistance Professional. Vorbim despre un sistem care asigură condusul semi-autonom al mașinii, folosindu-se de mai multe camere, montate în interiorul și în exteriorul automobilului. O cameră din habitaclu, montată în spatele volanului, monitorizează atenția șoferului, pentru ca sistemul să se asigure că cel de la volan este cu ochii la drum neîncetat.

Noul BMW Seria 5 nu are un design radical, dar aduce câteva soluții tehnologice care-ți atrag atenția

Dacă această condiție a fost îndeplinită, mașina poate schimba banda de circulație de una singură, urmărind privirea șoferului. Acest lucru se poate întâmpla în două scenarii: în anumite cazuri, mașina-ți poate sugera să schimbi banda după monitorizarea traficului din jur, iar tu nu trebuie decât să te uiți în oglinda de pe partea în care vrei să se ducă mașina. Alternativ, poți activa tu schimbarea automată a benzii prin declanșarea semnalizatorului pe direcția dorită, iar apoi manevra este îndeplinită după ce te uiți către oglindă.

BMW nu a inovat când vine vorba de schimbarea auatomată a benzii, genul acesta de sisteme fiind prezente pe modelele de lux încă de acum două decenii, dar capacitatea mașinii de a-ți urma privirea este o noutate. Sistemul funcționează până la o viteză de 85 mph (136 km/h), viteză până la care poți să nici nu stai cu mâinile pe volan sau cu picioarele pe pedale, dar trebuie să te uiți la drum. Dacă sistemul sesizează că nu privești către șosea vreme îndelungată, mașina ar putea decide că ești incapacitat și va încetini, pornind avariile.

Schimbarea benzii de circulație este la fel de facilă ca un joc pe consolă

„Highway Assistant” folosește și o multitudine de senzori pentru a se asigura că o manevră poate fi efectuată în siguranță, mașina calculând viteza de deplasare a celorlați participanți la trafic, dar și spațiul necesar unei schimbări de direcție. Conform standardelor ce țin de echipamentele de condus autonom, această funcție se încadrează printre cele care oferă autonomie de nivel 2.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri