Volkswagen pregătește lansarea noului Passat, eveniment ce ar trebui să aibe loc în august înainte ca mașina să ajungă în reprezentanțe, în prima parte a anului viitor. Board-ul din Wolfsburg caută să elimine modelele considerate redundante din gamă pentru a face față noilor provocări, iar Passat a scăpat, dar la mustață, căci nu va fi disponibilă decât o variantă estate (sau „Variant” cum o numește Volkswagen, deși clienții îi vor spune probabil tot break).

În tradiția cu care deja ne-a obișnuit, Volkswagen a făcut publice mai multe fotografii, dar și date tehnice ale noului Passat înainte de lansarea de luna viitoare. Cum vorbim de una dintre mașinile care, cu siguranță, va reprezenta una dintre referințele pieței second-hand peste niște ani, generația a noua a Passatului nu poate fi ignorată. În plus, este un indicator cu privire la viitorul Volkswagen și la planurile sale.

Știm deja că Volkswagen Golf își va pierde complet cutia manuală, înainte de a trece la propulsie electrică, iar fratele mai mic Polo ar putea dispărea complet. Toate acestea se întâmplă în contextul în care familia de modele electrice ID se extinde, iar germanii vor să oprească producția de mașini cu motoare cu combustie internă undeva între 2033 și 2035. Nu este clar cum a alterat planurile Volkswagen introducerea posibilității de a folosi combustibilii sintetici și după 2035.

Ce știm despore noul Volkswagen Passat Variant

Nu putem porni altfel decât de la fundație, iar platforma pe care Volkswagen o va folosi pe Passat va fi cea de pe noul Tiguan, adică MQB Evo. SUV-ul compact va împărți și alte componente importante cu Passatul care, în schimb, s-a mărit considerabil. Cu o lungime de 4.917 mm generația a noua este cu 14,4 cm mai lungă ca până acum. De dragul comparației, un Passat din urmă cu 30 de ani măsura doar 4.597 mm. Rezultatul direct este un ampatament cu 50 mm mai lungi (adică 2.841 mm în total). Și lățimea a crescut cu 20 mm (1.852 mm), iar înălțimea s-a mărit cu doar 7 mm (1.482 mm).

Comunicatul Volkswagen spune că portbagajul este acum mai încăpător (capacitate totală de 690 de litri cu bancheta din spate ridicată, adică cu 140 de litri mai mult ca până acum), iar spațiul pentru picioare pentru pasagerii din spate s-a mărit și el. Trebuie spus că, în general, cifra cu privire la volumul portbagajului trebuie privită cu circumspecție. Volkswagen a explicat că ei calculează volumul portbagajului prin umplerea spațiului cu obiecte până la nivelul tetierelor de la banchetă.

Mai are noul Volkswagen Passat motorizare diesel

Răspunsul simplu ar fi că da, Volkswagen nu abandonează dieselul încă. Înainte de a povesti mai multe despre motorizări, merită menționat că design-ul, atât cât se vede de sub camuflajul aplicat cu simț de răspundere pe prototipurile de teste, pare destul de conservator. Doar grila generoasă din partea frontală, care parcă zâmbește, iese în evidență. Probabil că și Passatul a fost bucuros să afle că nu va fi pensionat în viitorul apropiat.

În interior, se va găsi un instrumentar de bord 100% digital pe un ecran de 10,25 inci pe lângă un ecran central principal, asemeni unei tablete, pentru sistemul de infotainment. Acesta va avea o diagonală de 12,9 inci, deși lista de opționale va include și un ecran tactil de 15 inci. Tot opțional va fi și heads-up display-ul, asemeni celor produse de către Continental la Timișoara. O veste bună este că volanul - mai plat ca înainte, conform noilor trenduri în ergonomie - are din nou butoane de modă veche, nu controale tactile.

Revenind la propulsoare, știm că vor fi și dieseluri, și benzinare, dar cu o latură hibridă care este inevitabilă și, totodată, necesară. Motoarele cu tehnologie plug-in vor avea o putere combinată între 201 și 268 de cai putere. Autonomia pur electrică a acestor modele PHEV va fi de 120 de kilometri, iar sistemul va permite reîncărcare DC, dar nu știm cât de mare este bateria.

Mai știm și că motoarele vor avea capacități între 1.500 cmc și 2.000 cmc, toate cu patru cilindri, versiunile mild-hybrid pe o arhitectură de 48v. În plus, toate vor respecta normele de poluare Euro 7 și vor fi cuplate la niște transmisii automate cu șapte rapoarte sau la unele manuale cu șase viteze.

Dacă vrei un Passat în trei volume, ia-ți o Skoda Superb

În timp ce Passatul pare că a fost croit la comandă după măsura clientului german, încă avid de break-uri, Skoda oferă soluția pentru cei care iubesc berlinele. Următorul Superb va împărți platforma și destul de mult hardware cu a noua generație a Passatului și, în plus, va fi disponibilă în varianta sedan. Și aceasta va avea sistemul adaptiv de control al șasiului care schimbă setarea amortizoarelor (și nu numai) în timp real, dar și faruri LED și stopuri cu aceeași tehnologie (bara luminoasă de la spate, de-altfel inevitabilă astăzi, nu va lipsi).

Atât Passatul cât și Tiguan și Superb vor fi asamblate la uzina Volkswagen de la Bratislava și oficialii mărcii speră că va continua povestea de succes a unuia dintre cele mai cunoscute nume din segment. În fond, Passat a fost lansat în 1973 sub forma unui hatch cu două portiere (în presa autohtonă a altor vremuri n-au lipsit paralele între Passatul original și Dacia 1320, dar trebuie să ne iertăm înaintașii) și s-a vândut în peste 30 de milioane de exemplare în ultima jumătate de secol.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri