Europa este la mâna SUV-urilor, cel puțin asta arată cifrele de vânzări pe anul trecut. Succesul unor modele precum Tesla Model Y sau Volkswagen T-Roc au susținut o creștere de 19 procente a segmentului pentru un total de 6,63 milioane de unități sau 51% din volumul total de mașini noi care și-au găsit clienți în Europa, scrie Automotive News.

Scriam recent că, în ultimii aproape 25 de ani, oferta de SUV-uri s-a diversificat extrem de mult în Europa, iar motivul este unul simplu: cererea a crescut accelerat, fapt dovedit de datele statistice pe anul trecut care arată că, pentru prima dată, segmentul mașinilor mici nu mai este dominant, ci SUV-ul este cel mai căutat tip de mașină pe Bătrânul continent. Includem aici și diversele caroserii de crossovere, dintre care s-a evidențiat Tesla Model Y.

Mașina electrică americană a fost cel mai bine vândut model în Europa, o premieră pentru industrie. Dacia Sandero s-a clasat pe poziția secundă, dar alte SUV-uri și crossovere au populat topul primelor 10 cele mai populare mașini, inclusiv Volkswagen T-Roc. Caroseriile tradiționale - hatchback, berlină și break - continuă să piardă teren, în timp ce categoria cea mai populară a fost cea a SUV-urilor mici cu vânzări de 2,2 milioane de unități urmată de cea a SUV-urilor compacte (1,9 milioane de mașini), conform Dataforce.

Cea mai mare creștere s-a văzut, însă, pe segmentul SUV-urilor premium. În total, s-au comercializat peste 843.000 de astfel de modele, cu 31% mai mult decât în 2022. Cea mai mare contribuție în acest segment - al cincilea ca mărime în Europa - l-a avut Tesla Model Y, care a strâns de unul singur vânzări de peste un sfert de milion de unități (254.822). Prin comparație, Mercedes-Benz GLC, care s-a bucurat de o creștere a cererii cu 32%, s-a vândut în puțin peste 91.000 de bucăți. Atât SUV-urile medii, cât și cele compacte s-au vândut mai bine decât mașinile mici (al șaptelea cel mai popular segment).

Ca o comparație, dacă acum un deceniu se vindeau peste 1 milion de mașini mici, anul trecut doar 698.000 de exemplare și-au găsit clienți în contextul în care constructori importanți ca Citroen, Peugeot, Ford și Opel pur și simplu nu mai oferă modele de acest tip, emigrând către SUV-uri și crossovere care costă mai mult și, deci, oferă o marjă de profit mai mare. Deși activiștii de mediu critică această mutare a paradigmei către mașinile mai mari, trebuie spus că tot mai multe dintre acestea sunt EV-uri.

Această creștere a electricelor s-a văzut mai ales în segmentul mediu unde aproape 50% dintre mașinile noi vândute în 2023 au fost pe baterii. De pildă, 48% dintre SUV-urile premium de dimensiuni medii au fost EV-uri, iar în cazul SUV-urilor medii obișnuite cota de piață pentru EV-uri este de 47% - grație și popularității lui Volkswagen ID.4. În schimb, în segmentul berlinelor de lux, EV-urile sunt dominante de-a dreptul. Cel mai popular model acolo a fost Porsche Taycan, iar EV-urile au o cotă de 58%.

Per total, în Europa, Volkswagen a rămas liderul, având o mașină pe primul loc în 12 dintre cele 21 de segmente pentru care Dataforce culege cifre. Ne referim aici la întreg grupul, dar brandul în sine a fost oricum de succes cu opt segmente acontate față de doar șase în 2022. Porsche și Audi au contribuit la total cu câte două segmente fiecare, iar Grupul BMW a strâns patru segmente (cu Mini și BMW). Singurul segment macro ce a suferit anul trecut, adică unde vânzările au scăzut, a fost cel al monovolumelor.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri