Trei dintre cele mai importante companii producătoare de automobile din Japonia au intrat într-un parteneriat pentru dezvoltarea de EV-uri ce vor folosi soluții de software comune. Prin noul Memorandum de Înțelegere parafat între cele trei părți, două dintre ele partenere în formula Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, companiile au anunțat că vor conlucra pentru a beneficia de punctele forte ale fiecăruia.
La doar câteva lunii după ce Toyota, Mazda și Subaru au anunțat că vor colabora pentru a continua povestea motoarelor cu combustie internă, rivalii de la Honda, Nissan și Mitsubishi s-au strâns și ei la o masă și au bătut palma. O înțelegere între primii doi, Nissan și Honda, părea clară încă de la începutul săptămânii, dar Mitsubishi s-au alăturat la rândul lor în contextul în care brand-ul diamantului a fost un pionier al EV-urilor, cu i-MIEV, dar nu mai are electrice în portofoliul global în prezent.
„Colaborarea cu mai mulți parteneri este esențială în lumea auto de astăzi, într-un context în care schimbările accelerate provocate de evoluția tehnologiei duc la schimbarea paradigmei către mașini inteligente și electrice”, a declarat Takao Kato Preșident și CEO al Mitsubishi. „Credem că putem descoperi noi oportunități și posibilități în colaborarea noastră [cu Nissan și Honda] într-o arie vastă de domenii”, a adăugat acesta, într-un comunicat de presă.
Anterior acestui anunț, Honda și Nissan au publicat un comunicat separat în care era consfințită colaborarea dintre cei doi producători în zona SDV-urilor sau a mașinilor definite de software. Este vorba de acele mașini „inteligente” de generație următoare ce pot comunica între ele, dar și cu toată infrastructura rutieră și de semaforizare pentru a eficientiza și pentru a crește siguranța traficului.
Tehnologiile pe bază de AI, dar și șofatul autonom sunt pe lista de priorități a Honda și Nissan. De asemenea, cele două mărci vor folosi modele comune cu sigle schimbate și vor împărtăși unele platforme pentru a-și completa gamele. Această colaborare se va extinde și în zona mașinilor cu motoare cu ardere internă. Nu e clar dacă Mitsubishi va intra în această horă, dar Nissan deține în continuare 34% din rivalul său.