Fostul șef al alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, fugarul Carlos Ghosn, consideră că un nou parteneriat din lumea auto ascunde un secret neașteptat. Ghosn este de părere că Honda, care va colabora cu rivalii Nissan și Mitsubishi pentru a dezvolta o nouă generație de mașini electrice, are și un alt obiectiv pe termen lung, conform Automotive News.
Recent, trei dintre cei mai importanți producători de mașini din Japonia au anunțat că vor conlucra pentru a dezvolta împreună mașini pe baterii. Parteneriatul vine la doar câteva luni după ce alte trei companii nipone din domeniu, anume Toyota, Subaru și Mazda, au transmis că au pus bazele unui parteneriat menit să asigure o viață lungă motoarelor termice.
Carlos Ghosn, care în trecut declara că Nissan a devenit „[o marcă] plictisitoare și mediocră”, susține că Honda este de departe cel mai mare constructor din noul parteneriat și, ca urmare a acestui fapt, Honda va fi „în control” în raport cu Nissan și Mitsubishi, mărci pe care „[Honda] ar vrea să le preia, sub deghizarea unei colaborări”.
Urmărit de justiția niponă, Ghosn mai oferă păreri, ocazional, despre cele mai noi subiecte din lumea auto. Exilat în Liban, Ghosn consideră că un parteneriat între aceste trei mărci „nu poate funcționa” decât dacă Honda va deține controlul și dacă va „prelua” pe cei doi parteneri. El a adăugat că, în perioada în care a fost CEO al Nissan, nu a fost niciodată luată în calcul o legătură cu Honda.
Ghosn s-a alăturat Nissan în 1999, în postura de COO, în urma formării alianței Renault-Nissan. La acel moment, constructorul francez a cumpărat 43,4% din Nissan, din care 5% au fost ulterior vândute, în 2023. Ghosn a fost CEO al Nissan în perioada 2001-2017. Anterior, executivul reușise să stabilizeze Renault printr-un proces agresiv de reducere al cheltuielilor care i-a adus porecla de „Le Cost Killer”.