12 imagini
Ford a dezvăluit la Craiova, în premieră mondială, noul Puma Gen-E, versiunea pe baterii a crossover-ului care rămânne cel mai popular Ford pe Bătrânul Continent. Mașina va avea o singură motorizare, de 168 cai putere și 290 Nm, iar bateria de 43,6 kW oferă o autonomie de 376 kilometri în ciclul WLTP.
La nici două luni de când a dat drumurile la comenzi pentru Ford E-Tourneo Courier, vehicul comercial ușor asamblat la Craiova și lansat anul trecut, Ford prezintă Puma Gen-E. Noul model, foarte asemănător din punct de vedere vizual cu Puma fabricată deja de Ford Otosan, va fi una dintre cele mai ieftine mașini pe baterii de pe piața autohtonă.
Anul acesta, Ford a demarat producția de baterii în România. Constructorul american s-a pregătit, alături de partenerii turci care dețin uzina de la Craiova, încă din vară pentru lansarea lui Puma Gen-E, accesând un împrumut de 400 de milioane de euro pentru a finanța investițiile în uzină pentru a fi gata pentru un viitor electric.
Cum arată Ford Puma Gen-E
„Designul exterior surprinde spiritul ultimei generații Puma cu elemente vizuale care îl fac mai distinctiv și mai aerodinamic,” transmite constructorul. În realitate, mașina este foarte similară cu ceea ce știam deja, Puma cu motoare termice primind un facelift anul acesta. Practic, în partea frontală, principala diferență este acoperirea grilei, respectiv redesenarea parțială a zonei inferioare a barei față.
„Un spoiler spate sportiv și un design diferit pentru jantele din aliaj se adaugă la atmosfera electrică și ajută Puma Gen-E să fie mai aerodinamică”, conform comunicatului oficial. Producătorul nu a confirmat un Cx pentru noul model, dar ceea ce știm este că autonomia poate trece de 400 de kilometri, în oraș, dacă se rulează în Eco Mode.
„Puma Gen-E este cea mai avansată Puma din toate timpurile, cu cea mai plăcută experiență de condus de până acum, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic. Iar noul GigaBox oferă un volum util inegalabil pentru bagaje,” a declarat Jon Williams, director general, Ford Blue și Model e, Europa.
Ce performanțe și ce autonomie are Ford Puma Gen-E
Ford a anunțat că Puma Gen-E va avea o singură combinație baterie - tren de rulare la lansare. Este vorba de un motor de 168 cai putere și 290 Nm care asigură o viteză de top de 160 km/h, respectiv o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8 secunde. Bateria care „hrănește” acest motor este de 43,6 kWh care oferă o autonomie în ciclu WLTP de 376 kilometri. În Eco Mode, viteza maximă este limitată electronic la 105 km/h, iar autonomia poate sări de 400 de kilometri - în urban ea putând să atingă 523 kilometri.
Sistemul de propulsie complet electric oferă un consum de 13,1 kWh/100 km. La un încărcător rapid DC de 100 kW, o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute. Consumul poate ajunge la 14,5 kWh/100km dacă alegi să echipezi Puma Gen-E cu toate opționalele. Trenul de propulsie este dezvoltat de Ford în Ford Halewood, Marea Britanie.
Ce tehnologie oferă Puma Gen-E
Spațiul inovator de depozitare MegaBox din portbagaj a devenit acum GigaBox, ceea ce se traduce prin până la 574 de litri de spațiu pentru bagaje cu scaunele spate la locul lor – mai mult decât pot oferi unele SUV-uri din segmentele superioare. Un frunk de 43 de litri utilizează eficient spațiul eliberat de motorul pe benzină și este ideal pentru depozitarea accesoriilor astfel încât acestea să poată fi ușor accesate chiar dacă portbagajul este plin.
Sistemul multimedia SYNC 4 de ultimă generație dispune de navigație conectată, care oferă un avantaj în traficul urban. Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile prin conexiune fără fir, astfel încât sincronizarea informațiilor între telefonul mobil și mașină se face extrem de facil.
Controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră disponibil cu Stop & Go și centrarea pe bandă accelerează și frânează lin pentru o deplasare cât mai naturală și poate folosi Predictive Speed Assist pentru a ajusta viteza de croazieră în funcție de virajele de pe drum, sensurile giratorii sau intrarea și ieșirea de pe autostrăzi. În oraș, sistemul de camere la 360 de grade poate simula o vedere din dronă pentru a facilita intrarea și ieșirea din spațiile incomode și înguste.
Tehnologia opțională Dynamic Matrix LED pentru faruri folosește Predictive Dynamic Bending Light pentru a monitoriza drumul din față și pentru a proiecta mai multă lumină acolo unde este nevoie cel mai mult. Farurile reglează modelul fasciculului pentru cea mai bună iluminare, indiferent dacă traversați orașul sau o autostradă neiluminată.
Cât costă Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E este disponibil pentru comandă începând de astăzi, cu livrări începând din primăvara anului 2025. În România, Puma Gen-E are un preț de pornire de la 23.900 euro TVA inclus, prin Rabla Plus. Fără subvenții, prețul de listă este de 28.900 de euero. Prin comparație, modele mult mai mici ca Renault Zoe sau Fiat 500e sunt mult mai scumpe la noi (în jurul a 32.000 de euro).
Singurele EV-uri cu prețuri similare sunt Opel Corsa-e (31.307 euro fără subvențiile prin Rabla Plus) sau Renault 5 E-Tech (care se învârte și el în jurul a 29.000 de euro). Trebuie spus că, între timp, modelele Renault Zoe și Volkswagen e-Up au dispărut din ofertele constructorilor, iar Fiat 500e este greu de obținut în condițiile întreruperilor producției la fabrica Mirafiori din Italia.



