Tesla, BMW contestă la Curtea de Justiție a UE taxele vamale pentru mașinile electrice făcute în China

Sursǎ foto: BYD UK

Tesla, BMW contestă la Curtea de Justiție a UE taxele vamale pentru mașinile electrice făcute în China

Cuprins Articol:

Tesla s-a alătura BMW şi producătorilor chinezi de vehicule electrice în depunerea unei contestaţii la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene contra taxelor vamale suplimentare impuse de UE la vehiculele electrice fabricate în statul asiatic, conform unui document publicat pe site-ul CJUE, transmite Reuters.

„Lupta” dintre Musk și Bruxelles continuă pe terenul mașinilor electrice

Contestaţia deschide un nou front în conflictul dintre Bruxelles şi Elon Musk, directorul genera al Tesla şi un aliat al preşedintelui Donald Trump. Luna aceasta, Comisia Europeană a impus noi măsuri împotriva platformei de social media X, deţinută de Musk, şi a cerut explicaţii despre moderarea conţinutului şi manipularea algoritmilor, scrie Agerpres.

În octombrie 2024, UE a impus taxe vamale suplimentare la vehiculele electrice din statul asiatic, după o investigaţie anti-subvenţii. Tarifele vamale care se aplică Tesla sunt de 7,8%, mai scăzute decât ale oricărei alte companii. Procedura la CJUE durează în medie 18 luni şi se poate face recurs.

BMW, producătorii chinezi de vehicule electrice BYD, Geely şi SAIC, şi Asociaţia din sectorul auto CCCME au contestat, de asemenea, taxele vamale suplimentare impuse de UE. Taxele sunt menite să protejeze industria auto europeană de importurile ieftine din China.

Cât de mari sunt taxele vamale pentru mașinile electrice din China

CE a modificat nivelele de taxare în favoarea producătorilor occidentali care dețin fabrici sau au joint-venture-uri de producție în China. În toată această perioadă, negocierile cu oficialii chinezi au continuat, chiar și după ce taxele vamale au ajuns la votul țărilor membre.

Acestea și-au dat acordul - deși România a fost printre multele țări care s-au abținut - iar totul s-a întâmplat deși mulți producători importanți, dar și oficiali ai unor țări ca Italia sau Ungaria, s-au arătat împotrivă.

Taxele variază între 8% - pentru constructorii care au colaborat cel mai bine cu investigatorii Comisiei în timpul anchetei - și pot ajunge până la 35% - pentru acei producători (toți chinezi) care se consideră că nu au colaborat îndeajuns de mult pentru soluționarea anchetei.

Comisia a anunțat că se va căuta în continuare o „soluție alternativă care să fie în armonie cu prevederile WTO (Organizația Mondială a Comerțului)”, conform unui comunicat. Beijing-ul a descris acțiunile Uniunii drept o dovadă de „protecționism pur”. Chinezii au spus că li s-a cerut o cantitate „fără precedent” de documente. Până acum, din primele estimări, Beijing-ul ar pierde cam 4 miliarde de dolari în relații comerciale cu Europa.

Personalizate pentru tine