Probleme în lumea mașinilor electrice: Un constructor chinez amână lansarea modelelor ieftine în Europa

Sursǎ foto: Nio

Probleme în lumea mașinilor electrice: Un constructor chinez amână lansarea modelelor ieftine în Europa

Cuprins Articol:

Nio a decis să amâne introducerea pe piața europeană a brand-ului său de buget Firefly. Constructorul din China a prezentat, la finele anului trecut, primul model care va purta această siglă, dar rivalul lui Renault 5 E-Tech electric va ajunge pe Bătrânul Continent abia din trimestrul al treilea al lui 2025, scrie Automotive News.

De ce este amânată lansarea mărcii Firefly

Nio, care se numără printre producătorii emergenți de mașini electrice din China, nu se grăbește să-și aducă brand-ul accesibil Firefly în Europa. Inițial, constructorul voia să lanseze un hatchback sub această marcă în prima jumătate a anului, dar data lansării a fost împinsă până în trimestrul al treilea.

În anunțul de anul trecut, Nio nu a oferit prea multe detalii despre noua mașină de oraș, dar era vizată din start o exapnsiune pe mai multe piețe internaționale din Europa, America Latină și Asia de Sud-Est. În China, cel puțin, hatchback-ul care se aseamănă cu Honda e are un preț de listă de doar 148,000 yuani sau circa 19.500 de euro.

Nio vrea să rivalizeze cu Mini sau Smart în Europa, dar a recunoscut acum că a „subestimat” provocările care vin la pachet cu intrarea pe o piață atât de complexă ca cea europeană. CEO-ul William Li a explicat, în timpul Salonului Auto de la Shanghai care se desfășoară zilele acestea, că este greu să clădești o rețea solidă de dealeri și de service în Europa.

Un Firefly cu volan pe dreapta va fi lansat în toamnă

Nio a dezvoltat și o versiune cu volan pe dreapta a hatchback-ului Firefly, pe care estimează că-l va putea vinde în Marea Britanie începând din luna octombrie. În schimb, pentru a pătrunde în America, nivelul investițiilor ar fi unul mult mai mare, conform lui Li.

Acesta s-a arătat nesigur cu privire la viitorul legislației americane ce guvernează nu doar mașinile electrice, ci comerțul cu automobile în general, pe fondul noilor taxe vamale de 25% aplicate tuturor vehiculelor importate în SUA, dar și majorității componentelor. Șeful Nio a spus, într-un acces de franchețe, că „nici nu mi-e clar cum ar putea să arate o politică americană stabilă”.

O altă deviere de la planul original are legătură cu numărul de piețe pe care Nio vrea să intre cu marca Firefly. Inițal, constructorul dorea să pătrundă pe 25 de piețe, dar acum se pare că mașinile vor fi lansate pe doar 20 de piețe din afara Chinei, inclusiv în Singapore. Taxele vamale impuse de UE mașinilor electrice (și unor hibride) produse în China încurcă planurile constructorilor din această țară, iar autoritățile vor să înlocuiască măsura tarifelor cu cea a unui plafon de preț minim pentru EV-uri.

Personalizate pentru tine