Preşedintele Stellantis, John Elkann, a dezminţit că ar exista orice adevăr în zvonurile conform cărora firma este în negocieri de fuziune cu producătorul auto Renault, transmite Reuters. Această narațiune este reluată periodic de presă, inclusiv toamna trecută.
Stellantis își caută un nou șef, dar nu vrea să bată palma cu rivalii de la Renault
"Nu discutăm nicio fuziune", a declarat Elkann la un eveniment desfăşurat la Londra, în cadrul unei discuţii în grup la care a participat şi directorul general al Renault, Luca de Meo. Şi anul trecut cele două companii au dezminţi speculaţiile din presă că şi-ar putea uni forţele.
Grupul Stellantis a fost înfiinţat în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler cu PSA, producătorul modelelor Peugeot şi Citroen. Printre mărcile grupului franco-italian se află Jeep şi Opel.
Presa italiană anunţase anul trecut că discuţiile privind o alianţă au devenit mai persistente, economiile de scară fiind văzute ca o posibilă soluţie la gestionarea concurenţei intense cu care se confruntă producătorii auto tradiţionali.
În decembrie, pe fondul scăderii vânzărilor și a criticilor venite de peste Ocean, CEO-ul Carlos Tavares a depus înainte de termen armele, pensionându-se anticipat de la șefia unuia dintre cele mai mari concerne auto.
Guvernul francez și-ar fi dorit ca Renault și Stellantis să se unească
Tot anul trecut, au apărut speculaţii privind o alianţă între Stellantis şi Renault, presa din Italia anunţând că Guvernul francez - cel mai mare acţionar al Renault şi, de asemenea, deţinătorul unei participaţii la Stellantis - studiază planuri pentru o fuziune între cele două grupuri.
Potrivit analiştilor, o eventuală fuziune între Renault şi Stellantis s-ar lovi de obstacole din partea autorităţilor de reglementare din domeniul concurenţei, precum şi de probleme sociale, ca urmare a duplicării facilităţilor de producţie în Franţa.
În aprilie, din cauza scăderii vânzărilor și a diminuării masive a profiturilor, Stellantis a anunțat un nou val de concedieri. Totuși, acestea nu sunt nici pe departe la fel de drastice ca cele pe care le-am văzut la Nissan, după anunțul scăderii veniturilor. De asemenea, Volkswagen va da afară peste 30.000 de persoane pentru a evita închiderea de fabrici.