Șeful gigantului auto Stellantis a demisionat surprinzător

Sursǎ foto: Stellantis

Șeful gigantului auto Stellantis a demisionat surprinzător

Cuprins Articol:

Şeful Stellantis, Carlos Tavares, a demisionat neaşteptat, după înrăutăţirea previziunilor privind profitul şi a unei scăderi de aproximativ 40% a capitalizării bursiere în acest an, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres.

Acum două luni, Stellantis şi-a înrăutăţit previziunile anuale, pe fondul scăderii vânzărilor şi al costurilor mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA, precum şi al concurenţei din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).

Ulterior, al patrulea producător auto mondial a anunţat că directorul său general, Carlos Tavares, nu va căuta să obţină un nou mandat şi se va pensiona la finalul contractului său, la începutul lui 2026.

Stellantis, pierderi pe linie în 2024


Producătorul vehiculelor Dodge, Ram, Jeep, Chrysler, Fiat, Citroen şi Peugeot a anunţat că va căuta un nou director general în primul semestru din 2025.

Directorul independent Henri de Castries a informat că în ultimele săptămâni au apărut diferenţe de opinie între acţionarii principali, Consiliul de Administraţie şi Tavares, care au avut ca rezultat demisia directorului general.

Stellantis a dat publicităţii duminică un comunicat în care a anunţat că Board-ul său, inclusiv preşedintele John Elkann, a acceptat demisia directorului general "cu efect imediat" şi va fi înfiinţat un nou comitet executiv interimar, condus de Elkann.

Tavares a condus Stellantis de la crearea sa, în 2021, în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler şi PSA, proprietarul Peugeot şi Citroen.

Tavares: Nu ne permitem să ținem brand-uri care nu aduc venituri

Stellantins, unul dintre cel mai mare producător de mașini din Europa trece printr-o perioadă complicată, una presărată cu scăderi ale profiturilor, dar și al livrărilor, pe lângă o tot mai evidentă lipsă a cererii. Aceasta a dus la decizii descrise ca „dificile” de către conducere, precum aceea de a sista, temporar, producția a mai multe modele importante ale brand-urilor Fiat și Maserati, inclusiv micuțele 500e și Panda.

În vară, Stellantis a transmis că orice marcă din portofoliul său actual „ar putea fi în pericol” dacă nu produce bani. „Dacă [mărcile] nu produc bani, va trebui să le închidem. Nu ne permitem să ținem brand-uri care nu aduc venituri”, a declarat Tavares la acel moment. Spusele sale i-au pus în gardă pe investitori, experți și jurnaliști, unii crezând că nume grele ca Maserati ar putea să fie de vânzare. În cele din urmă, Tavares a negat că vreo marcă s-ar putea dezlipi curând de Stellantis, dar este clar că analiza internă din perioada următoare ar putea schimba strategia grupului.

„Urmează să analizăm, cam la jumătatea duratei planului nostru 'Dare Forward 2030', performanța fiecărei mărci și apoi vom trage anumite concluzii și vom lua decizii”, a transmis recent același Tavares, cel care strângea un salariu de peste 35 de milioane de euro pentru realizările sale în 2023.

Personalizate pentru tine