Statistică: BYD, peste Tesla în Europa. Câte mașini a vândut gigantul chinez

Sursǎ foto: JRdes / Shutterstock.com

Statistică: BYD, peste Tesla în Europa. Câte mașini a vândut gigantul chinez

Cuprins Articol:

Producătorul chinez BYD a vândut luna trecută mai multe automobile electrice în Europa decât Tesla, pentru prima dată în istorie, potrivit unui raport publicat de firma de consultanţă JATO Dynamics, în condiţiile în care familia de modele învechită şi opiniile politice ale CEO-ului Elon Musk au redus cererea pentru automobilele produse de constructorul american, transmite Reuters, conform Agerpres.

Vânzările Tesla, în continuă scădere

Conform sursei citate, în luna aprilie, constructorul chinez BYD a vândut 7.231 de vehicule electrice pe baterie în Europa, spre deosebire de 7.165 de unităţi în cazul Tesla.

"Acesta este un moment de cotitură pentru piaţa auto din Europa, în special dacă ţii cont de faptul că Tesla a dominat piaţa automobilelor electrice pe baterie din Europa timp de mai mulţi ani, în timp ce BYD a început, în mod oficial, operaţiunile dincolo de Norvegia şi Ţările de Jos abia la finele lui 2022", a declarat analistul Felipe Munoz.

Per total, cererea de vehicule electrice în Europa a rămas una solidă. Înmatriculările de automobile electrice pe baterie au crescut cu 28% în ritm anual în luna aprilie, impulsionate în principal de mărcile chineze.

În pofida deciziei UE de a impune tarife la vehiculele electrice Made in China, înmatriculările de astfel de autoturisme au crescut cu 59% în luna aprilie a acestui an comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce constructorii din Europa, Japonia, Coreea de Sud şi SUA au înregistrat o creştere de 26% în ritm anual.

Anul 2024, primul pe minus după o lungă perioadă de creștere pentru Tesla

În 2024, Tesla a raportat primă scădere a livrărilor în ritm anual, iar analiştii se aşteaptă la o nouă scădere în acest an, după un declin de 13% în primul trimestru. Totuşi, la începutul acestei săptămâni, Elon Musk a spus că Tesla a reuşit să îşi relanseze vânzările, adăugând că cererea este solidă în alte regiuni decât Europa.

Opiniile politice ale lui Musk au declanşat un val de proteste împotriva Tesla în SUA şi Europa, ceea ce a dus la o scădere a vânzărilor. În plus, oprirea producţiei, pentru a moderniza fabricile în vederea producţiei noii versiuni a crossover-ului Model Y, a condus la o diminuarea a producţiei şi vânzărilor Tesla în primul trimestru.

Analiştii sunt de părere că un alt motiv pentru scăderea vânzărilor Tesla are legătură cu faptul că clienţii aşteaptă să apară pe piaţă versiunile mai ieftine ale noului Model Y, cel mai bine vândut vehicul al constructorului american.

Vânzările de mașini noi au stagnat în Europa

În aprilie 2025, față de aceeași lună a anului anterior, vânzările de mașini noi au stagnat pe Bătrânul Continent, dar configurația pieței s-a schimbat. Asta pentru că vânzările de BEV-uri au crescut cu 28% year-on-year, cele de mașini FHEV-uri cu 16%, respectiv cele de PHEV-uri (hibride cu tehnologie plug-in) cu 12%. În același timp, comerțul cu mașini pe benzină a scăzut cu 7,2%, iar în cazul mașinilor pe motorină scăderea a fost de 19%.

În UE, UK și spațiul EFTA, vânzările de mașini au scăzut cu 0,3% față de aprilie 2024, totalizând 1.085.092 de unități, cam cu 4.000 de bucăți sub nivelul din a patra lună a anului trecut. În această perioadă, marii câștigători au venit din China, dar trebuie ținut cont de faptul că acești constructori au pornit de la o bază foarte redusă de clienți în urmă cu doar un an de zile.

În cazul Chery, vânzările s-au majorat de la 462 de unități în aprilie 2024 la 5.773 luna trecută. În mod similar, creșterea la BYD a fost de 356% până la 12.558 de unități, de la doar 2.752 de bucăți în aprilie 2024. În fine, pentru grupul SAIC, sub umbrela căruia se află brand-ul MG, creșterea a fost de 25%.

Personalizate pentru tine