TOP: Care sunt cele mai scumpe mașini noi în 2025

Sursǎ foto: Rolls-Royce

TOP: Care sunt cele mai scumpe mașini noi în 2025

Cuprins Articol:

Mașina reprezintă, pentru mulți, un simplu mijloc de locomoție, dar unii văd într-un automobil o modalitate de a-și reflecta personalitatea sau vanitatea, iar multe persoane înstărite consideră că mașina reprezintă un simbol al statului financiar și social. De asemenea, mai sunt și cei care consideră că o mașină poate fi și o investiție. Dintre aceștia se aleg clienții celor mai scumpe mașini noi din lume - de la Bugatti și până la Rolls-Royce.

Ce înseamnă mașina ca investiție

Mașinile nu sunt, cel mai adesea, o investiție. În funcție de marcă sau model, o mașină nouă își pierde cam jumătate din valoarea sa inițială la doar trei ani după achiziție. În cazul vehiculelor 100% electrice, din cauza ritmului alert în care se dezvoltă și se introduc pe piață noi tehnologii, devalorizarea poate fi chiar mai rapidă, mai ales în cazul vehiculelor premium cu marje de profit mai mari.

Unele studii arată că deprecierea începe din secunda în care ai plecat cu mașina de la reprezentanță, primii kilometri pe care-i faci scăzând instantaneu valoarea modelului cu 10%. De aceea, achiziția unei mașini noi este considerată de experții financiari ca o „cheltuială”, nu o „investiție” în adevăratul sens al cuvântului, dar există și excepții de la regulă.

Vorbim de mașinile exclusiviste, care au prețuri cu șase zerouri. Produse în serii limitate, adesea de către niște producători de prestigiu, cele mai scumpe mașini din lume sunt văzute mai degrabă ca o piesă de colecție, nu ca un mijloc de locomoție.

Mulți dintre bogații lumii adună colecții întregi cu astfel de modele pentru a-și proteja averea de fluctuațiile de pe bursă sau de pe piața imobiliară. Experții din domeniu sugerează că, în unele cazuri, investiția în mașini de lux este chiar mai sigură decât cea în opere de artă sau în aur, iar mai jos puteți găsi doar unele dintre cele mai scumpe mașini din lume în 2025, niște adevărate surse de profit pe patru roți.

5. Rolls-Royce Sweptail – 11,32 milioane de euro

Sursă foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce Sweptail este primul model construit de producătorul britanic prin programul de personalizare Rolls Royce Coachbuild. Acesta permite clienților să comande modele unicat, iar Sweptail are ca sursă de inspirație yacht-urile de la începutul secolului al XX-lea.

Bazat pe arhitectura limuzinei Phantom, acest coupe a fost construit manual într-un proces laborios care a durat patru ani. Un plafon de sticlă neîntrerupt, format din mai multe elemente transparente, leagă parbrizul de luneta care se îngustează către coada mașinii, mimând totodată linia sportivelor cu caroserie Boattail din perioada interbelică.

Cu lemn de abanos la interior și mai multe tipuri de piele specială, Sweptail a fost cea mai scumpă mașină din lume la momentul lansării. De atunci, însă, alte patru modele cu prețuri de peste 10 milioane de euro au fost create pentru a-i bucura pe bogații lumii.

4. Bugatti La Voiture Noire - 14,15 milioane de euro

Sursă foto: Bugatti

Construit la comanda unui client special al mărcii Bugatti, „La Voiture Noire” este un hypercar unicat. El a fost inspirat de un Bugatti Type 57 SC Atlantic deținut cândva de Jean Bugatti și a cărui urme s-au pierdut în timpul Celui De-al Doilea Război Mondial.

La bază, mecanica este aceeași de pe Bugatti Chiron, ceea ce înseamnă că amplasat central este un agregat W16 de 8 litri quad-turbo care dezvoltă 1.500 de cai putere. Caroseria din carbon are un design special, cu anumite elemente vizuale preluate ulterior de Bugatti Bolide, mașina de circuit a mărcii deținute de croații de la Rimac.

În cockpit, cei doi pasageri vor găsi piele specială Havana Brown perforată, inspirată de interiorul originalului Type 57SC, în timp ce accentele din aluminiu se îmbină cu consola centrală cu elemente din lemn de trandafir. Prețul de peste 14 milioane de euro transformă „La Voiture Noire” într-unul dintre cele mai scumpe Bugatti-uri din toate timpurile.

3. Pagani Zonda HP Barchetta - 16,37 milioane de euro

Sursă foto: Pagani

Pagani Zonda a fost primul model de serie al constructorului italian, iar mașina a fost construită, sub diverse forme, vreme de aproape 20 de ani. Probabil cea mai specială versiune poartă chiar numele fondatorului Horacio Pagani, un inginer de origine argentiniană care a lucrat pentru Lamborghini.

Zonda HP Barchetta a fost construită pentru a marca finalul oficial al producției modelului, iar sub capotă se află emblematicul motor V12 dezvoltat de Mercedes-AMG, împins până la 760 de cai putere. Puterea ajunge la roți printr-o cutie manuală, aceasta fiind cea mai scumpă mașină cu transmisie manuală din lume.

Deși divizia care a construit mașina poartă denumirea „Uno-di-uno”, au fost totuși asamblate trei unități, iar una dintre ele a rămas în posesia lui Horacio. Celelalte două modele au fost vândute unor clienți înstăriți, iar una dintre ele a fost avariată grav într-un accident.

2. Rolls Royce Boat Tail - 24.78 milioane de euro

Sursă foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce, care domină topul celor mai scumpe mașini din lume, a construit doar trei unități din decapotabila Boattail, croită special pentru unii dintre cei mai de preț clienți ai mărcii. Dezvoltată tot de divizia Coachbuild, mașina este inspirată tot de ambarcațiunile de lux din interbelic, dar și de un Rolls Royce Boattail din 1932 aflat în posesia unuia dintre clienți.

Partea din spate, acoperită cu lemn furniruit, se deschide ca aripile unui fluture pentru a dezvălui un set de picnic luxuriant cu o umbrelă, mese de cocktail, scaune pliante și tacâmuri. În plus, la bord se află și un frigider dublu pentru șampanie.

În plus, la bord se regăsește și un ceas special, care poate fi purtat la mână sau plasat într-un lăcaș special pe consolă, dar și un stilou Montblanc amplasat într-o cutie specială, în torpedou.

1. Rolls-Royce Rose Noire Droptail - 28,34 milioane de euro

Sursă foto: Rolls-Royce

Cea mai scumpă mașină nouă din lume anul acesta este tot un Rolls-Royce, dar vorbim de unul produs într-o serie limitată de patru exemplare. Inspirat de aspectul trandafirului Black Baccara, modelul Rose Noire este individualizat și include mai multe elemente unice, care nu se regăsesc pe celelalte trei exemplare.

Culoarea exteriorului a fost finalizată după 150 de încercări, iar lemnul furniruit din habitaclu este făcut în așa fel încât modelul să semene cu petale de trandafir în cădere. Aceste suprafețe au fost asamblate manual de către niște artizani specializați. Ca și în cazul altor mașini Rolls-Royce făcute în atelierele Coachbuild, Rose Noire vine la pachet cu un ceas de lux marca Audemars Piguet. Aceste ceasuri costă, în medie, un sfert de milion de euro.

Mențiune specială: Bugatti Brouillard

Sursă foto: Bugatti

Prezentat recent, Bugatti Brouillard ar putea fi mai scump decât „La Voiture Noire”, ceea ce-l face automat una dintre cele mai scumpe mașini noi din toate timpurile. Oficialii mărcii franceze nu au vrut să confirme prețul mașinii, care este unică în lume și reprezintă „cântecul de lebădă” al legendarului motor W16 quad-turbo.

La bază, Brouillard este un Bugatti Mistral recarosat. La rândul său, Mistral, denumit astfel după un vânt care bate prin Franța, este o decapotabilă construită de Bugatti într-o serie limitată de doar 99 de bucăți, fiecare cu un preț de listă de 5 milioane de dolari.

Deși design-ul lui Mistral aduce cu cel al Bugatti-ului unicat „La Voiture Noire”, roadster-ul exclusivist nu este, în fapt, o versiune decapotabilă a lui Chiron, deși împart în mare aceeași platformă. Revenind la Brouillard, acesta are trenul de rulare al unui Mistral, dar diferența se află deasupra capului celor doi pasageri.

Experiența vântului în păr și în ochi dispare, pentru că mașina are un cockpit închis. Coupe-ul astfel creat are un acoperiș parțial din sticlă care ascunde un interior interesant, cu scaune pe care găsim o tapițerie cu modele ecvestre.

Personalizate pentru tine