Seful toxic. Cum sa gestionezi relatia cu el

Seful toxic. Cu totii am avut, cel putin o data, unul. Sau chiar avem unul, in prezent. Un sef care sa creeze anxietate sau chiar atacuri de panica in randul angajatilor. Un sef care are intotdeauna dreptate. Oare exista solutii, tehnici de comunicare cu acesta? Am stat de vorba despre acest subiect cu psihologul Lucian Negoita, care ne-a oferit, in exclusivitate, cateva sfaturi despre cum sa gestionam relatia cu acesta, dar si cum sa ne gasim echilibrul interior atunci cand avem de-a face cu un astfel de personaj. Pentru asta insa, specialistul ne avertizeaza: trebuie sa fim pregatiti pentru o lupta mentala apriga, conform Revistei CARIERE.

Orice sef este om. Un om ca si noi, cu nevoi, dorinte, frustrari, obiective. Si el poate fi obosit, stresat, suparat, si el are termene de executie, proceduri de urmarit, cote de vanzari sau productie de atins, si el are nevoie de aprecieri, atentie, respect.

Inainte de a cere, sa vedem ce oferim noi ca angajati. Ideea e sa punem lupa pe limitele noastre inainte de a avea asteptari de la ceilalti.

„Descoperirea propriilor limite ne poate ajuta sa ne pastram calitatea vietii si la serviciu. Cat si ce pot accepta din partea sefului ca volum de munca si stil de comunicare contribuie la crearea unei stime de sine, la o imagine buna pe care o am despre si cu mine, la locul de munca. Celebra asertivitate, capacitatea de a spune NU sau de a ne cere unele drepturi ne poate fi utila si aici. Stiu, e nevoie de curaj insa daca nu facem asta, putem cadea in prapastia dezamagirii si frustrarilor."

„Asumarea profesionala, indeplinirea sarcinilor cat de bine pot, deschiderea catre invatare si evolutie pot fi de asemenea cheile unei bune relationari cu superiorii”, marturiseste Lucian Negoita.

Citeste articolul integral pe Revista CARIERE.

Sursa foto: Anna Jurkovska / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri