Prezenta ta online este importanta pentru cariera pe care vrei sa ti-o construiesti. Daca pentru un interviu te pregatesti cu hainele potrivite, cu intrebari posibile, faci un research amplu despre companie, la fel de importanta este si pregatirea profilului de LinkedIn.

Daca esti in cautarea unui job mai bun, mai bine platit, este momentul sa faci cateva schimbari, iar primul pas este profilul de LinkedIn, unde oamenii de resurse umane isi cauta viitorii angajati.

Ca sa iti dai seama cat de importanta este imaginea online cand vine vorba de cariera, tine cont ca la nivel inalt, numerosi CEO in tranzitia lor in cariera apeleaza la un curs de Branding Personal. Aici ei sunt ajutati sa fie perceputi ca adevarati lideri in aria lor profesionala si se lucreaza pe diverse paliere, primesc sfaturi inclsuiv pentru profilul de LinkedIn, pe langa imbunatatirea unor abilitati precum vorbitul in public sau un networking strategic.

Un job mai bine platit se obtine cu munca, motivatie, dorinta, iar un prim pas poate fi chiar o revizuire a paginii tale de LinkedIn. Afla mai multe din randurile de mai jos.

Foloseste o poza de profil cu tine, clara si profesionista

Incepe cu o fotografie de profil prin care sa ii inviti pe ceilalti sa iti citeasca pagina personala. Este nevoie de o poza profesionista, de preferat in care zambesti. Tine cont ca aceasta poza poate fi prima impresie cu un potential angajator.

Ia in considerare ca poti include si o fotografie de fundal, ca la Facebook (deci un cover). Cu aceasta ai optiunea de a oferi mai multa personalitate profilului tau, dar tine cont ca LinkedIn este o retea profesionista, prin urmare alege fotografia in consecinta. De preferat ca acest cover sa prezinte un interes al tau.

Ca dimensiune a fotografiei de fundal LinkedIn recomanda 1584 x 396 pixeli, fisier JPG, PNG sau GIF sub 8MB.

Scrie un titlu, nu denumirea functiei

In sectiunea de editare a profilul exista o sectiune intitulata Headline. Este pacat ca aici sa apara titlul pozitiei pe care il ocupi, dat fiind faptul ca acesta va mai aparea inca o data mai jos la experienta. Prin urmare, imediat sub numele tau, deci in partea de sus a profilului LinkedIn exista oportunitatea sa faci o descriere a ta.

De preferat este sa folosesti 10 cuvinte si sa fie cuvinte cheie importante, cu ajutorul carora sa poti fi gasit in cautarile angajatorilor. Ia in considerare mentionarea specializarii si adresarea directa.

Completeaza sectiunea Summary (Rezumat)

Foloseste-te de sectiunea Summary pentru a scrie 5-6 realizari importante ale tale. Aici ai ocazia sa il faci pe cititor sa te perceapa asa cum doresti. Este ocazia de a-ti spune povestea. Gandeste-te la cititorul pe care il vizezi, posibilul angajator si fa-i munca mai usoara. Poti sa iti scrii ideile folosind bulett-uri. De asemenea, poti adauga fisiere media, inclusiv videoclipuri, de exemplu daca esti un trainer, un astfel de clip introductiv poate fi o idee grozava.

Ofera si cere recomandari

Voci diferite care vorbesc despre tine ofera valoare profilului tau de LinkedIn. Cu siguranta ai colegi care ar scrie incantati recomandari pentru tine. Pur si simplu roaga-i sa te ajute cu acest lucru. Ofera-le si tu la randul tau recomandari. Este simplu! Dureaza atat de putin si ofera atat de multa valoare paginii tale de LinkedIn.

Modul in care tu percepi contributia altora, denota modul in care iti sustii colegii, totodata, recomandarile primite ajuta cititorul sa isi dea seama cum este sa lucrezi cu tine.

Completeaza cat mai mult din profilul tau de LinkedIn si vei avea de castigat. Nu uita de voluntariat, incarca documente relevante, fisiere media, insereaza link-uri catre blogul sau site-ul tau, orice este definitoriu si iti construieste imaginea de profesionist, in special acele lucruri pe care nu le ai inserate in CV.

Acorda-ti timp si lucreaza la construirea profilului tau complet de LinkedIn si rezultatele vor aparea.

Sursa foto: Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri