S-au dus vremurile cand, cu covrigi, pufuleti si alte produse fast food, angajatii stateau de dimineata pana seara la serviciu. Masa de pranz a devenit esentiala in opinia tot mai multor angajati, iar calitatea acesteia a ajuns un criteriu semnificativ la angajare, arata a treia editie a Barometrului pietei fortei de munca, realizat de compania de consultanta Frames si cea de traininguri TrainYourBrain.

Acum 10 ani, sa lucrezi la o multinationala era visul de aur al majoritatii angajatilor din Romania. Locuri de munca stabile, destul de bine platite in comparatie cu restul economiei, prestigiul dat de asocierea cu un brand cunoscut si facilitatile oferite, de la masina de serviciu la bonuri de masa – acestea erau criteriile semnificative care faceau diferenta pe piata muncii.

Te invitam la conferinta WS2GROW, organizata de WALL-STREET.RO, un spatiu de dezbateri in care specialisti de HR, traineri, antreprenori, consultanti si jurnalisti vor incerca sa afle care sunt cele mai potrivite metode de dezvoltare personala si cum poate fiecare organizatie sa isi dezvolte echipe puternice si lideri inspiratori, avand in vedere necesitatea tot mai acuta a dezvoltarii angajatilor, de la baza la varf, imediat dupa recrutare.

Speakerii evenimentului sunt Cristina Savuica, Chief Happiness Officer Lugera, Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill, George Didoiu, Director asociat Departamentul Birouri Colliers International, Sorin Faur, fondator Academia de HR, Dorin Badea, General Manager Result Development, Mihalea Feodorof, Owner Yourway Life & Career Coaching, Andrei Dragu, Business Development Director V8 Interactive.

In timp, perceptia romanilor s-a schimbat destul de mult. "Multinationalele, cu programul lor de munca infernal, cu taskurile multiple si subdimensionarea schemei de personal, au inceput sa nu mai reprezinte un target atat de important. Inclusiv munca la stat, altadata vazuta drept doar o solutie de avarie, a devenit atractiva, in conditiile in care salariile bugetarilor au crescut semnificativ, in unele cazuri peste cele practicate in mediul privat", potrivit analistilor de la Frames.

Interesant este ca, dincolo de salarizare, angajatii romani si-au schimbat si perceptiile legate de conditiile de la locul de munca.
Potrivit noului barometru lansat de Frames&TrainYourBrain, daca in editiile precedente, programul de lucru flexibil si timpul petrecut pe drumul acasa-serviciu erau in prim-plan, mai nou apare in evidenta un aspect neluat in calcul de multi dintre angajatori – masa de pranz.

24% dintre respondenti au trecut masa de pranz in topul celor mai importante beneficii la angajare. "Asigurarea unei mese sanatoase, la pranz, a devenit prioritara pentru multi angajati, mai ales pentru cei trecuti de 30 de ani. Asta in conditiile in care, in multe zone de birouri, oferta este inca insuficienta. Sunt multe fast food-uri si prea putine unitati care sa ofere mancare normala, sanatoasa", a declarat Adrian Negrescu, project manager Frames.

Citeste si:
In ce conditii pot fi intorsi romanii din diaspora
Autoritatile se lamenteaza,...

"Sunt firme care au inteles importanta alimentatiei si ofera deja angajatilor o masa de pranz drept beneficiu salarial. Unele apeleaza la firme de catering, altele si-au construit bucatarii si au angajat personal pentru a le oferi angajatilor conditii cat mai bune, mai ales ca isi petrec mare parte din zi la serviciu", a completat Alexandru Baltat, managerul TrainYourBrain.

Puterea exemplului a fost cea care a facut ca interesul angajatilor romani pentru masa de pranz sa creasca atat de mult. "Din vorba in vorba, romanii au aflat de astfel de beneficii si au inceput sa le ceara angajatorilor. Acest fenomen trebuie pus in corelatie si cu cresterea interesului angajatilor pentru asigurarile de sanatate, pentru abonamentele la clinicile private si salile de sport, semn ca acestia devin tot mai constienti de importanta alimentatiei, de sanatatea lor", a mai spus Negrescu.

In topul beneficiilor la angajare, asigurarile de sanatate si abonamentele la clinicile private au fost mentionate de 37% dintre respondenti, clasandu-se, astfel, pe locul 4 in top.

Potrivit barometrului Frames&TrainYourBrain, pe primul loc in topul beneficiilor mentionate de angajati se afla, in continuare, pachetul salarial, mentionat de 71% dintre respondenti, urmat de soliditatea firmei (43%) si programul de lucru (41%). In topul mentiunilor urmeaza asigurarile & abonamentele de sanatate (37%), decontarea transportului (28%), masa de pranz (24%) si masina de serviciu (18%).

Citeste si:
HR: Banii nu motiveaza angajatii pe termen lung. Liderii fac diferenta
Expert HR: Banii nu motiveaza...

"Fata de editia anterioara, asistam la un avans semnificativ al interesului romanilor pentru asigurarile si abonamentele de sanatate si o scadere semnificativa a importantei masinii de serviciu. Tot in crestere este interesul angajatilor pentru traininguri, abonamentele la sala de sport, facilitati pentru spectacole si reducerile la diversi parteneri comerciali", a precizat Alexandru Baltat.

Cea de-a treia editie a Barometrului Frames&TrainYourBrain a fost realizata in perioada 1-10 septembrie, pe un esantion de 500 de respondenti din tot spectrul economic (oameni de afaceri, angajati din companii, responsabili HR etc).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cum a evoluat piata de beneficii din Romania si care sunt tendintele