Un mediu curat, un spatiu personal, mai multa intimitate in anumite conditii. Pe termen lung insa, munca de birou poate fi problematica. Sunt alti factori de stres, alte riscuri pentru sanatatea fiecarui angajat si alte motive de nemultumire si frustrare decat in mod normal. Iar cum unele locuri de munca reprezinta pentru multe angajati chiar si a doua casa, unde timpul petrecut acolo este mai mare decat cel petrecut in propriul dormitor, aceste mici riscuri se pot transforma in mari probleme atunci cand privim pe termen lung.

5 cele mai frecvente probleme cu care se confrunta angajatii care lucreaza in permanenta la birou:

1. Problemele de vedere

Noua ore petrecute zilnic in fata ecranului de la laptop pot provoca in ani de zile probleme importante de vedere. Daca luam in calcul faptul ca orice persoana, dupa ce pleaca de la munca, va mai petrece macar o ora in fata televizorului, si, probabil, va adormi citind pe telefon ultimele stiri sau noutati din partea prietenilor, sansele sunt ca aceste probleme sa se agraveze in timp. Studiile arata ca intre 50% si 90% dintre persoanele care zilnic lucreaza la un calculator au probleme cu ochii tocmai din aceasta cauza. Tocmai din acest motiv, este important ca fiecare persoana care se regaseste in aceasta situatie sa-si faca un control regulat la ochi si sa caute in permanenta metode de protectie sau chiar sa ceara la locul de munca, precum un filtru pentru monitorul calculatorului de la munca.

2. Problemele de greutate

In general, cei care au o viata in care munca de birou ocupa o buna parte din timp sufera de sedentarism. O echipa de specialisti de la Universitatea din Liverpool a studiat efectul pe care sedentarismul il are asupra organismului, iar concluziile publicate in The Telegraph arata ca doar doua saptamani de viata sedentara sunt suficiente pentru a creste riscul aparitiei diabetului de tip 2. Sedentarismul mai produce si alte probleme pe termen lung. Gonartroza este un risc pentru persoanele trecute de 50 de ani, pentru ca in alte situatii sa existe riscuri pentru boli cardiovasculare.

6 greseli de evitat daca vrei...
Citeste si: 6 greseli de evitat daca vrei sa-ti faci un birou la tine acasa

3. Virusi si bacterii

Indiferent cat de curat este biroul, faptul ca cele mai multe dintre obiecte sunt plimbate de la o persoana la alta transforma acest spatiu intr-un mediu plin de bacterii si virusi. Potrivit unui studiu publicat de BBC, spatiul de birou este 400 de ori mai plin de bacterii decat toaleta. Cele mai periculoase obiecte de pe biroul tau sunt telefonul mobil, tastatura si mouse-ul.

4. Stresul provocat de galagie

Telefoanele suna, imprimantele lucreaza la foc automat, colegii de birou vorbesc in jurul tau, unele neoane scot sunete deranjante. Toate acestea contribuie la o noua forma de stres identificata de psihologul american Gary Evans de la Cornell University. Acestea afecteaza eficienta, dar si capacitatea unui angajat de a se concentra si de a lua decizii importante.

5. Lipsa luminii naturale

Cea mai placuta si odihnitoare lumina va fi mereu cea naturala. Doar ca in unele zone de birouri lumina soarelui nu are acces, din cauza configuratiei interioare a acestor spatii. Astfel, foarte multi angajati se regasesc in situatia de a lucra ani de zile numai cu lumina artificiala deasupra capului, ceea ce reduce extrem de mult eficienta, potrivit unui studiu realizat de profesorul Mirjam Muench de la Institute of Physiology din Berlin.

Angajari masive in firmele...
Citeste si: Angajari masive in firmele PMB: 1.200 de noi oameni cu salarii marite

Sursa foto: Shutterstock